اتحادیه پلیس فرانسه معترضان را «اراذل و اوباش» لقب داد و اعلام کرد که در وضعیت جنگ قرار دارد.

اتحادیه پلیس فرانسه معترضان را «اراذل و اوباش» لقب داد

به گزارش  قدس آنلاین، اتحادیه پلیس فرانسه شنبه شب به وقت تهران به صراحت اعلام کرد که در حال جنگ با متعرضان است و آن‌ها را جمعی اراذل و اوباش لقب داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» اتحادیه پلیس فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز ماموران پلیس در خط مقدم هستند زیرا ما در وضعیت جنگ هستیم.»

بر اساس این گزارش، یک مامور پلیس صبح سه‌شنبه گذشته نوجوان ۱۷ ساله‌ای را در یک حادثه راهنمایی و رانندگی به ضرب گلوله کشت. مامور پلیس در این ماجرا، به ظن تلاش او برای فرار به سمت وی تیراندازی کرده است.

اتحادیه پلیس فرانسه در بیانیه خود با وحشی خطاب کردن معترضان افزود که دیگر دعوت به آرامش کافی نیست. پلیس فرانسه به طور رسمی اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰۰ نفر را دستگیر کرده است.

اتحادیه پلیس فرانسه معترضان را «اراذل و اوباش» لقب داد

«امانول ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز جمعه از والدین خواست تا نوجوانان را در خانه نگه دارند و برای سرکوب شورش‌های گسترش یافته در سراسر فرانسه محدودیت‌هایی را در استفاده از رسانه‌های اجتماعی پیشنهاد کرد. علیرغم درخواست ماکرون از والدین برای نگه داشتن فرزندانشان در خانه، درگیری های خیابانی بین معترضان جوان و پلیس ادامه یافته و مقامات امنیتی گفتند که حدود ۲۵۰۰ آتش سوزی اتفاق افتاده و فروشگاه‌ها غارت شده‌اند. اتحادیه پلیس فرانسه در بیانیه خود معترضان را جمعی «اراذل و اوباش» لقب داد.

اتحادیه پلیس فرانسه معترضان را «اراذل و اوباش» لقب داد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در همین زمینه اعلام کرده که فرانسه باید به طور جدی به مسائل نژادپرستی و تبعیض در اجرای قانون رسیدگی کند.

با ادامه شورش‌ها و درگیری‌های سراسری در فرانسه، رئیس جمهور این کشور سفر از قبل برنامه ریزی شده خود را به آلمان به تعویق انداخت. سخنگوی رئیس جمهور آلمان گفت که ماکرون با «فرانک والتر اشتاین مایر» همتای آلمانی خود  در این زمینه صحبت کرده است. این سخنگو افزود: «ماکرون خواسته است که سفر رسمی  برنامه ریزی شده به آلمان به تعویق بیفتد.»

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.