معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه یکی از راه‌های تقویت اراده را دعا و استعانت از خداوند متعال دانست و گفت: در دعاهای بسیاری ما از خدا می‌خواهیم که اراده ما را قوی کند.

یکی از راه‌های تقویت اراده استعانت از خداوند است

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل شرکت کننده در مهارت افزایی تعالی در مشهد مقدس، با ارائه سرفصل تقویت اراده به راه‌ها و روش‌های تقویت اراده پرداختند.

وی یکی از راه‌های تقویت اراده را دعا و استعانت از خداوند متعال دانست و اظهار داشت: در دعاهای بسیاری ما از خدا می‌خواهیم که اراده ما را قوی کند، مثلا در دعای کمیل می‌خوانیم "قَوِّ عَلی خدمتک جَوارِحی وَاشدُد عَلَی العَزیمَهِ جَوانِحی" و بعد می‌فرماید "وَهَبْ لِیَ الْجِدَّ فی خَشْیَتِکَ، وَالدَّوامَ فِی الاِْتِّصالِ بِخِدْمَتِکَ".

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده خاطرنشان کرد: خداوند به حیوان دو قوه داده یکی قوه شهویه و دوم قوه غضبیه، اما به انسان یک قوه دیگری را نیز موهبت فرموده و آن قوه عاقله است که همان عزم و اراده است و هرچه این اراده بیشتر باشد، انسان بودن بشر نیز بیشتر است.

حجت الاسلام سیدرضاعابدیان معاون تهذیب و تربیت مدرسه علمیه المهدی (عج) آران وبیدگل نیز با اشاره به برگزاری دوره مهارتی تهذیبی، تعالی ویژه طلاب حوزه علمیه المهدی آران و بیدگل، اظهار کرد: در این دوره که در سه مرحله و با هدف رشد و تعالی طلاب در مسیر تمدن سازی برگزار شد، ۱۷ مهارت را به طلبه آموزش می‌دهیم.

یکی از راه‌های تقویت اراده استعانت از خداوند است

یکی از راه‌های تقویت اراده استعانت از خداوند است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.