بعد از کشته شدن نوجوان ۱۷ ساله به نام "نائل" توسط پلیس فرانسه در حومه پاریس و به دنبال آن ناآرامی‌های چند شب گذشته در این کشور، اریک زمور، رهبر حزب دست راستی "تسخیر مجدد" اعلام کرد که این وضعیت "بسیار جدی‌تر" از سال ۲۰۰۵ است.

اریک زمور: ما در آستانه یک جنگ داخلی در فرانسه هستیم

به گزارش قدس آنلاین، اریک زمور در این رابطه گفت: ما در آستانه یک جنگ داخلی هستیم. این یک جنگ قومی و نژادی است، ما به وضوح می‌توانیم نیروهای درگیر را ببینیم.

به نظر زمور، رئیس جمهور ماکرون در این ارتباط از خود ضعف نشان داده است.

وی ادامه می‌دهد: شما به فردی مصمم و محکم نیاز دارید. اگر من در قدرت بودم، اول از همه جلوی مهاجرت را می‌گرفتم. اعطای تابعیت با محل تولد و جمع شدن خانواده به واسطه شهروندی را حذف می‌کردم، ورود دانشجویان را به نزدیکی صفر می‌رساندم و افراد شرور، مجرمان بعد از سپری کردن محکومیت‌شان و بیکاران بیش از شش ماه را اخراج می‌کردم.

در سال ۲۰۰۵، دو نوجوان به نامهای زیاد و بونا هنگام فرار از بازرسی پلیس در ترانسفورماتور شرکت برق فرانسه جان خود را از دست دادند که در پی آن سه هفته ناآرام در فرانسه رقم خورد.

رهبر حزب "تسخیر مجدد" یادآوری می‌کند: در سال ۲۰۰۵، فقط حومه شهرها تحت تأثیر قرار گرفتند. در اینجا، تمام فرانسه درگیر شده است از پاریس گرفته تا شهرهای کوچک. چرا تحت تأثیر قرار می‌گیرند؟ چون ۲۰ سال است که مهاجران را توزیع می‌کنیم، این سیاست توزیع مهاجران در سراسر فرانسه است، به این معنی که امروز همه مردم فرانسه تحت تأثیر این شورش‌ها هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.