۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 889779

در جلسه امروز شورای اداری مصوب شد که اختیارات استانداران از ۵۰ بند به نزدیک به ۷۵ بند برسد، این اختیارات امروز در جلسه هیات دولت که با حضور استانداران برگزار می شود ابلاغ خواهد شد.

اختیارات استانداران افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، یکی از مسائلی که در سفرهای استانی رئیس جمهور همواره مطرح شده این بوده که استانداران برای حل مشکلات خیلی اختیار ندارند، برای همین آیت الله رئیسی تیمی را در دولت برای دادن اختیارات بیشتر به استانداران مامور کرد.

وظیفه این تیم بررسی اختیاراتی بود که قرار است به استانداران داده شود و بسیاری از استاندارن معتقدند با ارائه این اختیارات کارهای مردم سریع تر راه می افتد.

تایید اختیارات استاندارن در جلسه شورای اداری

با اتمام بررسی های تیمی که از سوی رئیسی برای بررسی افزایش اختیارات استاندارن مامور شده بود، امروز جلسه شورای اداری با حضور رئیس جمهور برای نهایی کردن این وظایف و اختیارات تشکیل شد.

رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر اهمیت واگذاری اختیارات به استانداران گفت: این مسئله باید با این نگاه شود که اختیارات وزیر کشور کاسته نشود و باید ساز کاری باشد هر دو بخش با هم کار کنند.

افزایش اختیارات از ۵۰ بند به نزدیک به ۷۵ بند

به گفته میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور آیین نامه اختیارات استاندارن و فرمانداران از سال ۷۷ تغییری نکرده و در جلسه امروز شورای اداری تائید شد از ۵۰ بند به نزدیک به ۷۵ بند برسد.

لطیفی در این باره گفت: یک بازنگری اساسی در این آیین نامه اختیارت استانداران و فرماندارن که از ۲۵ سال تغییری نداشت صورت گرفت.

انتصاب مدیران استانی باید با نظر مثبت استاندار باشد

براساس بازنگری صورت گرفته انتصاب مدیران استانی حتما باید با نظر مثبت استاندار صورت گیرد.

خاندوزی وزیر اقتصاد باره  افزایش اختیارات استاندارن گفت: صد درصد موافق افزایش اختیارات هستم و من ۳۵ تا از اختیارات وزیر اقتصاد را به مدیران استانی تفیذ کردم.

بگفتنی است؛ امروز در جلسه هیات دولت که با حضور استانداران برگزار می شود این اختیارات ابلاغ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.