سفیر آتی آلمان در روسیه گفت که مناقشات اساسی قرن ۲۱ بین چین و ایالات متحده درخواهند گرفت.

آلمان: مناقشات اصلی قرن حاضر میان پکن و واشنگتن خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر لامبسدورف، سفیر آتی آلمان در روسیه گفت: ما آلمانی‌ها باید بدانیم که مهره کوچکی در مقیاس بین‌المللی نیستیم، اما ابرقدرت هم محسوب نمی‌شویم. مناقشات مرکزی قرن ۲۱ میان ایالات متحده و چین به وجود خواهند آمد و باید بدانیم که در کدام طرف ایستاده‌ایم.

او که عضو حزب لیبرال «دموکراتیک آزاد آلمان» است، ادامه داد: ما به عنوان مردم اروپا، باید یکپارچه شده و طرف شریک دموکراتیک خود را بگیریم. به عنوان یک لیبرال، حفاظت از آزادی برای من از اهمیت والایی برخوردار است. در مناقشه نظامی کنونی (میان روسیه و اوکراین) می‌بینیم که همکاری در دو سوی آتلانتیک چقدر مهم است.

به گفته لامبسدورف، آلمان در حوزه‌های حیاتی وابستگی «نسبتاً زیادی» به چین دارد. او گفت: این شامل خرید مواد خام و محصولات اولیه و همچنین فروش محصولات بعضی شرکت‌های مشخص هم می‌شود. هیچکس قرار نیست از شرکت‌های آلمانی بخواهد که رفته‌رفته شعباتشان را در چین تعطیل کنند، اما این شرکت‌ها باید بدانند که در صورت وقوع درگیری میان آمریکا و چین، ‌شاید دسترسی‌شان به بازار چین قطع شده و زیست تجاری آن‌ها تحت خطر قرار گیرد.

چند هفته پس از آنکه در پی حمله روسیه به اوکراین، آلمان و روسیه اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را کاهش می‌دهند، برلین در ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) اعلام کرد که مسکو سفیر پیشنهادی جدید آلمان را پذیرفته است.

لامبسدورف قرار است جای گیزا آندریاس فون گایر، سفیر در حال کناره‌گیری آلمان در روسیه را بگیرد که برلین او برای برای نمایندگی آلمان در ناتو در نظر گرفته است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.