مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه «دامداری و دامپروری» اقتصاد اول استان ایلام است، گفت: باید به واحدهای تولید فرآورده‌های دامی تسهیلات پرداخت شود.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام: «دامداری و دامپروری» اقتصاد اول استان ایلام است

به گزارش قدس آنلاین، یونس احمدی ظهر یکشنبه در کمیسیون ماده ۱۹ و بررسی مشکلات کارفرمایان و مسئولان فنی تحت نظر دامپزشکی در محل اداره کل دامپزشکی استان اظهار کرد: هرجا بحث فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام مطرح است، دامپزشکی باید حضور داشته باشد و نظارت کند.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی از کارفرمایان واحدهای تولیدی فرآورده‌های دامی و مسئولان فنی مستقر در این واحدها حمایت می‌کند، افزود: تمامی هدف دامپزشکی استان، رونق تولید در بخش فرآورده‌های دامی و خوراک دام است که این قضیه علاوه بر تحقق شعار سال مقام معظم رهبری، فرصت‌های اشتغالزا برای افراد مختلف از جمله فارغ التحصیلان دامپزشکی در قالب مسئولان فنی به همراه خواهد داشت.

دکتر احمدی تصریح کرد: «دام» اقتصاد اول استان ایلام است، باید نسبت به همین ظرفیت، تسهیلات به واحدهای تولیدی فرآورده‌های دامی استان ارائه شود، این مهم نیازمند توجه مسئولان ارشد استانی است.

وی گفت: حمایت مسئولان از واحدهای تولیدی در بخش فرآورده‌های دامی و خوراک دام باعث حل مشکلات مسئولان فنی نیز خواهد شد، اگر این واحدها با ظرفیت کامل کار کنند، حق و حقوق مسئولان فنی را نیز به طور کامل پرداخت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام افزود: اگر تولید برپا باشد، نظارت هم برپا است، هرجا تولید فرآورده‌های دامی و خوراک دام وجود داشته باشد باید مسئول فنی دامپزشکی هم حضور داشته باشد، بنابراین از مسئولان استان درخواست جدی داریم به حل مشکلات واحدهای تولیدی حوزه دامپروری و دامپزشکی ورود کنند.

دکتر احمدی با اشاره به اینکه دامپزشکی استان ایلام به عنوان یک مرجع، کار رسیدگی به مشکلات و موانع فعالیت‌های کارفرمایان و مسئولان فنی را برعهده دارد، افزود: کمیته‌ای برای حل مشکلات مسئولان فنی و کارفرمایان در دامپزشکی استان تشکیل خواهد شد.

گفتنی است در این نشست مسئولان فنی واحدهای تولیدی فرآورده‌های دامی مسائل و مشکلات خود در بحث پرداخت حقوق و بیمه مطرح کردند، همچنین کارفرمایان واحدهای تولیدی نیز از وجود مشکلات در بحث تامین فرآورده‌های دامی، و مسائلی مانند نقدینگی بر سر راه تولید خبر دادند.

هم اکنون ۹۳ مسئول فنی در مجموعه واحدهای تحت نظر دامپزشکی استان نظیر مرغداری‌ها، دامداری‌ها، کشتارگاه‌ها، مراکز قطعه بندی و بسته بندی کارخانجات آرد و… به کارگرفته شده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.