تنیس ویمبلدون، تنها مسابقات گرنداسلمی که روی زمین چمن انجام می‌شود، از امروز با حضور برترین‌های این رشته شروع می‌شود.

به استقبال ویمبلدون ۲۰۲۳/ هشتمین قهرمانی نوله؟

به‌ گزارش ‌قدس آنلاین، مسابقات تنیس ویمبلدون، قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس در جهان است. این مسابقات از سال ۱۸۷۷ در باشگاه ALL England در ویمبلدون لندن برگزار می‌شود. رقابت‌های امسال از دوشنبه ۱۲ تیر شروع می‌شود.

مسابقات تنیس ویمبلدون در فضای باز و روی چمن برگزار می‌شود. ویمبلدون یکی از چهار مسابقه گرنداسلم تنیس سال است. سه مسابقه دیگر اوپن استرالیا، اوپن فرانسه و اوپن آمریکا هستند. سال ۱۸۷۷ اولین دوره مسابقات ویمبلدون برگزار شد که فقط به تنیس روی چمن اختصاص پیدا کرد. از سال ۱۸۸۴ مسابقات انفرادی زنان و مسابقات دوبل مردان نیز به مسابقات ویمبلدون ‌اضافه شد. البته مسابقات ویمبلدون دو بار در زمان جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم برگزار نشد.

آیا می‌دانستید؟ بارش باران در انگلیس همیشه به معضل همیشگی در ویمبلدون تبدیل شده بود تا اینکه  در سال ۲۰۰۹ سقف متحرک برای زمین مرکزی ساخته شد تا دیگر باران مسابقات را متوقف نکند.

قانون لباس سفید در ویمبلدون

از سال ۱۹۶۳ از تنیسورها خواسته شد تا بیشتر لباس‌های آنها سفید باشد. از سال ۱۹۹۵ از آنها خواسته شد که تقریبا همه لباس‌هایشان سفید باشد. سال ۲۰۱۴ اعلام شد حتی لوازم تزیینی و جانبی لباس‌های تنیسورها نیز باید سفید باشد.

نوله و یک قهرمانی دیگر؟

به استقبال ویمبلدون ۲۰۲۳/ هشتمین قهرمانی نوله؟

نواک جوکوویچ مدعی نخست قهرمانی در این رقابت‌ها محسوب می‌شود. این تنیسور صرب که به‌تازگی در فینال رولان‌گاروس توانست آلکاراس اسپانیایی را شکست دهد و قهرمان شود، تاکنون هفت عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را در کارنامه دارد و به دنبال هشتمین قهرمانی است.

بوریس بکر، تنیسور آلمانی، به خبرگزاری آلمان گفت: جوکوویچ قبلاً هفت بار در اینجا قهرمان شده است. چمن سطح مورد علاقه او در ابتدای کارش نبود اما او در طول سال‌ها تنیس روی چمن را آموخته و همان طور که از تعداد عناوینش مشخص است، ویمبلدون اکنون تورنمنت مورد علاقه او پس از استرالیاست.

در ملبورن جوکوویچ توانست ۱۰ بار قهرمان شود و اگر امسال بتواند ویمبلدون را فتح کند به رکورد هشت قهرمانی در این رقابت‌ها می‌رسد. روجر فدرر سوئیسی با هشت قهرمانی در ویمبلدون بیشترین قهرمانی را در مسابقات انفرادی ویمبلدون مردان دارد. او پنج بار پشت سر هم قهرمان این مسابقات شده است و در صورتی که جوکوویچ امسال قهرمان شود، به رکورد این تنیسور سوئیسی می‌رسد.

رکورد فوق‌العاده جوکوویچ

این تنیسور ۳۶ ساله در ۲۸ بازی پیاپی در ویمبلدون شکست نخورده است. او سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ قهرمان این رقابت‌ها شد. ویمبلدون ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد.

جوایز 

به قهرمان مسابقات انفرادی مردان یک جام نقره‌ای داده می‌شود. این جام ۴۷ سانتیمتر ارتفاع و ۱۹ سانتیمتر قطر دارد. از سال ۱۸۸۷ این جام به قهرمان‌ها داده می‌شود. البته جام اصلی نزد برگزارکنندگان باقی می‌ماند و قهرمان یک جام مشابه را هدیه می‌گیرد. به زنان قهرمان نیز سینی نقره‌ای داده می‌شود که ۴۸ سانتیمتر قطر دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.