سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان از ایجاد هم‌افزایی در حوزه زغالسنگ بین طبس و شهرستان‌های استان کرمان خبر داد و افزود: افزایش قیمت زغال نیز باید دنبال شود.

قیمت زغال سنگ باید واقعی شود/ هم‌افزایی کرمان و طبس برای تکمیل زنجیره ارزش زغال

به گزارش قدس انلاین، امیر حسن زاده با اشاره به بازدیدش از معدن زغالسنگ طبس اظهار کرد: ۷۶ درصد زغالسنگ کشور در طبس تولید می‌شود و این منطقه سال گذشته دو میلیون تن زغال خام و ۷۰۰ هزار تن کنسانتره تولید کردند.

وی افزود: بنده با همراهی با فرمانداران سه شهرستان زغالی استان کرمان(راور، زرند و کوهبنان) بازدیدی از معادن زغالسنگ طبس داشتیم و در این بازدید مشخص شد فعالیت معدن شماره یک زغال طبس به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود و همه فرآیند استخراج تا کارخانه زغالشویی به صورت تمام مکانیزه است.

حسن زاده تصریح کرد: این روند از طریق سیستم لانگوال صورت می‌گیرد و بحران کارگری و مسائل دیگر را نداشتند و در واقع به سمت معدن نسل سه رفته و مکانیزه شده است.

وی بیان کرد: معادن قدیمی زغالسنگ استان کرمان ظرفیت استخراج مکانیزه را ندارد و برای استخراج مکانیزه باید اکتشافات تکمیلی انجام و ذخیره های جدید شناسائی و در لایه زغالی که قطر و ذخیره خوب داشته باشد، بتوان کار را به صورت مکانیزه انجام داد.

حسن زاده تصریح کرد: می توانیم در معادن قبلی کار را به صورت نیمه مکانیزه انجام بدهیم که با قیمت فعلی شدنی نیست و باید قیمت زغالسنگ واقعی شود.

وی تاکید کرد: با بهبود وضعیت قیمت و انجام روش‌های جدید در استخراج زغالسنگ، می‌توانیم اشتغال، رونق اقتصادی، افزایش تولید و وابستگی کمتر به منابع نفت و گاز را گسترش دهیم.

قیمت زغالسنگ باید واقعی شود/ هم‌افزایی کرمان و طبس برای تکمیل زنجیره ارزش زغال

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.