رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به فرسوده بودن آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ این استان گفت: اورژانس هرمزگان جهت حفظ توان عملیاتی خود و استمرار ارائه خدمات در زمان بروز بحران‌های احتمالی، به حداقل ۴۰ دستگاه آمبولانس شاسی بلند نیاز دارد.

اورژانس هرمزگان به ۴۰ دستگاه آمبولانس نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمود حسین‌پور روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها، بدون اشاره به تعداد آمبولانس‌های موجود در استان افزود: باتوجه به محدودبودن منابع اورژانس هرمزگان، تامین این تعداد آمبولانس توسط این مرکز غیرممکن بوده و این مهم، مساعدت خیران حوزه سلامت، صنایع مادر و مناطق آزاد استان را می‌‍طلبد.

وی بیان کرد: فرسودگی آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ یک چالش بزرگ برای اورژانس هرمزگان است که بیش از ۱۴ سال از عمر آن می‌گذرد، این در حالی است که میانگین عمر مفید آمبولانس در تمام دنیا حدود پنج سال است.

حسین‌پور تصریح کرد: با وجود توسعه چشمگیر پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در دوران انقلاب اسلامی به ویژه طی چهار سال اخیر، متاسفانه از سال ۹۶ تاکنون به دلیل تحریم‌های ظالمانه غرب، آمبولانس جدیدی به ناوگان عملیاتی اورژانس کشور و همچنین استان همزگان اضافه نشده است.

رییس اورژانس پییش بیمارستانی و مدیریت حوادت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: با هدف استفاده بهینه از منابع موجود، آمبولانس‌های موجود، چندین دوره تعمییرات اساسی شده‌اند اما متاسفانه بالابودن عمر آمبولانس‌ها، ناسازگاری با شرایط جوی استان و همچنین ناسازگاری موتور آمبولانس با سوخت‌های موجود؛ باعث شده که تعمییرات اثربخش نباشد، از سویی دیگر نیز براساس برنامه ششم توسعه باید ۲۰ پایگاه جدید شهری و جاده‌ای در استان ایجاد شود.

دکتر حسین‌پور ادامه داد: افزایش روزافزون مردم استان جهت استفاده از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، حادثه خیربودن این استان و لزوم آمادگی همیشگی اورژانس ۱۱۵جهت ارائه خدمات در مواقع بحران، همگی لزوم تامین آمبولانس‌های جدید را ایجاب می‌کند.

انجام ۱۷ هزار و ۴۷۸ ماموریت اورژانسی در هرمزگان

رییس اورژانس پییش بیمارستانی و مدیریت حوادت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۱۷ هزار و ۴۷۸ ماموریت اورژانسی همچون امداد رسانی به مصدومان ترافیکی، اورژانس‌های قلبی و تنفسی در سه ماه نخست سالجاری در استان به ثبت رسیده که نشان از جایگاه مهم این بخش از حوزه بهداشت و درمان در ارتقای سطح سلامت مردم جامعه دارد.

دکتر حسین‌پور ادامه داد: بیش از سه دهه از تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی در استان هرمزگان می‌گذرد که در این مدت خدمات ارزنده ای به مردم این خطه ارائه شده است.

وی یادآورشد: رهبرمعظم انقلاب مساله سلامت را جزو مسائل درجه ی یک هر کشور دانسته و مجاهدت در راه توسعه و گسترش آن را از جمله واجب‌ترین مجاهدت‌ها می‌دانند، که باید به این مساله بیش از پیش توجه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.