درحالیکه جمهوری آذربایجان امروز ارمنستان را به‌تیراندازی به‌مواضع نظامی در منطقه «آغدام» متهم کرد، ایروان بیانیه باکو در این ارتباط را تکذیب کرد.

اتهام‌زنی باکو به ایروان در قره‌باغ/ ارمنستان تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه اعلام کرد که گروه های مسلح وابسته به ارمنستان به مواضع نظامی در منطقه «آغدام» (Aghdam) در منطقه قره باغ تیراندازی کردند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع جمهوری آدربایجان، گروه‌ های مسلح ارمنستانی همچنین تلاش کردند تا استحکامات طولانی‌ مدتی را در این منطقه نصب کنند.

بیانیه صادره از سوی باکو در این خصوص اضافه می کند که ارتش جمهوری آذربایجان پاسخ مناسبی به نیروهای ارمنستان داده و تلاش آن‌ ها برای ساخت مواضع استحکامی را غیرممکن کرد.

از سوی دیگر، به گزارش نیوز آرمنیا، وزارت دفاع ارمنستان در این ارتباط اعلام کرد که بیانیه وزارت دفاع جمهوری آدربایجان با واقعیت مطابقت نداشته و کذب محض است.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان پیشتر در سخنانی از جامعه بین الملل خواسته بود تا برای حفاظت از حقوق و امنیت مردم قره باغ کوهستانی در بحبوحه خطر بالای وقوع بی ثباتی در منطقه، اقدام کند.

ساعاتی پس از حمله پهپادی جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی و کشته شدن ۴ نظامی، نخست وزیر ارمنستان با انتشار پیامی توییتری از جامعه بین‌ الملل خواست تا برای حفاظت از حقوق و امنیت ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی اقدام عملی را به انجام برساند.

به‌ رغم برگزاری مذاکرات در سطوح مختلف بین دو کشور در هفته‌ های گذشته که مدتی متوقف شده بود، تنش مرزی بین باکو و ایروان ادامه دارد و ارمنستان گفته باکو همچنان به محاصره بخش ارامنه‌ نشین قره‌ باغ و انسداد مسیر مهم لاچین ادامه می‌ دهد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد که غرب قصد واقعی برای پیشبرد صلح بین دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان را ندارد.

لاوروف بعد از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان معاهده امنیت جمعی (CSTO) در این خصوص گفت: متأسفانه آنچه ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حال حاضر انجام می‌دهند، از تمایل ناچیز برای کمک به رسیدن به یک توافق حکایت دارد اما برنامه‌های آن‌ها (غرب) برای کسب پایگاه در منطقه و دور زدن منافع قانونی روسیه و تثبیت خود به عنوان نیرویی که نقش تعیین‌کننده در اینجا ایفا می‌کند را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.