مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تنش آب شرب در ۴۲۸ شهر و روستای این استان بدنبال اجرای طرحهای اضطراری رفع شد.

۴۲۸ شهر و روستا در خراسان رضوی از تنش‌آبی خارج شدند

به گزارش قدس خراسان به نقل از شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، سید ابراهیم علوی اظهار کرد: خروج از تنش های آبی در ۱۷ شهر و ۴۱۱ روستا صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی این شهرها را شامل سبزوار، نیشابور، کاریز، نشتیفان، مشهدریزه، تایباد، تربت جام، خواف، صالح آباد، بردسکن، خلیل آباد، بزنگان، احمد آباد صولت، کلات، جنگل ، بجستان و دولت آباد عنوان کرد.

وی اضافه کرد: کسری آب این نقاط با حفر و تجهیز چاه، اجرای خطوط انتقال و ساخت مخزن ذخیره جبران شده است.

علوی بیان کرد: تربت حیدریه، گناباد، مشکان، روشناوند و شاندیز نیز از شهرهایی هستند که در شرایط عدم توازن در تولید و مصرف آب قرار دارند و کسری آب این شهرها نیز که در شرایط عدم توازن تولید و مصرف آب قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: این کسری آب با مدیریت فشار شبکه و شیوه های بهره برداری مدیریت می شود ولی گاهی در طبقات بالا ساختمانهای مسکونی قطعی آب گزارش می شود که اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: طرح آبرسانی به شهر تربت حیدریه با حفر و تجهیز چهار حلقه چاه تا ۲۰ روز آینده به بهره برداری می رسد و کسری آب این شهر به میزان ۱۲۰ لیتر برثانیه مدیریت می شود.

رفع مشکل تامین آب ۳۶۶ روستا توسط افراد اخیر

علوی گفت: همچنین مشکل تامین آب ۳۶۶ روستا نیز توسط افراد خیر و ۴۵ روستا با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با استفاده از اعتبارات محرومیت زایی و یا در قالب اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب از حالت تنش خارج شدند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: مشترکان شهری در خراسان رضوی به عنوان کم مصرف کنندگان آب در کشور هستند، ولی مشترکان روستایی پرمصرف هستند و وظیفه این شرکت تامین آب شرب و بهداشت به ازای هر نفر در شهرهای استان به میزان ۲۰۰ لیتر و به ازای هر نفر در روستاها ۱۲۰ لیتر در شبانه روز است، درحالیکه برابر استاندارد باید مصرف آب در شهرها در مقایسه با روستاها بیشتر باشد.

وی افزود: مصرف آب به ازای هر نفر در مناطق شهری استان ۱۷۵ لیتر در شبانه روز و در روستاها ۲۰۰ لیتر است.

علوی گفت: ۸۰ لیتر اضافه مصرف در بخش روستایی مربوط به دام و آبیاری باغچه و باغات خانگی است که منجر به کمبود آب در روستاهای انتهای خط درمجتمع‌ها می شود.

مدیر عامل شرکت آبفا خراسان رضوی تاکید کرد: این استان از سه سال گذشته درگیر خشکسالی شدید است، منابع آب محدود است و هم اینک اندوخته‌های آبی از اعماق زمین برداشت و در اختیار مشترکان قرار می گیرد و فقط آب مورد نیاز در شهرستان قوچان از طریق سد تبارک تامین می شود و سایر مناطق از منابع آب زیر زمینی تامین آب می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.