رئیس جمهور فرانسه روز سه‌شنبه گفت که این کشور از اوج ناآرامی‌های اخیری که کشور را فراگرفته بود عبور کرده است.

ماکرون: از اوج ناآرامی‌ها در فرانسه عبور کردیم

به گزارش قدس آنلاین، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز سه‌شنبه گفت که این کشور از اوج ناآرامی‌های اخیری که این کشور را فرا گرفته بود، عبور کرده است.

وی که این سخنان را در جریان یک دیدار مطرح می‌کرد به توضیحاتی درباره اولویت برقرای نظمی پایدار در این کشور اشاره کرد. ماکرون از قصد خود برای تحت نظارت دقیق قرار دادن اوضاع طی روزها و هفته‌های آینده نیز خبر داد. 

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در جریان ناآرامی‌های اخیر این کشور در پی قتل جوان ۱۷ ساله به دست پلیس فرانسه، بیش از یکهزار مغازه در سراسر این کشور به آتش کشیده شده و یا این‌که غارت شده است.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد، وزیر امور دارایی فرانسه تصریح کرد که ۲۵۰ دفاتر بانکی، ۴۵۰ مغازه فروش تنباکو، ۲۰۰ مرکز خرید و بیش از یکهزار فروشگاه مورد حمله معترضان فرانسوی قرار گرفته است.

از طرف دیگر، «ژرار دارمنن» وزیر کشور فرانسه روز گذشته (دوشنبه) به خبرنگاران گفت که از هفته گذشته تاکنون، ۳۲۰۰ نفر در جریان ناآرامی‌های مربوط به قتل یک نوجوان در فرانسه بازداشت شده‌اند.

در پی انتشار خبر قتل نوجوان ۱۷ ساله، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است. «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، مرگ این پسر نوجوان را «غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه» توصیف کرده است.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.