دادستان گرگان گفت: در بررسی‌های انجام شده از ۲ کارخانه آرد در استان مشخص شد که میزان کسری امانتی این کارخانه‌ها ۳۷۰۰ تُن است.

کسری گندم مفقود شده گلستان به ۳۷۰۰ تُن کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی دادگستری گلستان‌ محوود اسپانلو در این خصوص اظهار کرد: در پی گزارش کسری گندم در ۲ کارخانه آرد استان، به صورت ویژه به این موضوع ورود کردیم و پس از بررسی گزارش ابتدایی و با کمک دستگاه‌های ذیربط مشخص شد، میزان گندم‌های کسری سه هزار و ۷۰۰ تُن است.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی استان برای برگرداندن کسری گندم‌های امانتی همه اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد دهد.

دادستان گرگان ادامه داد: در یک کارخانه آرد میزان کسری گندم که خیانت در امانت نسبت به گندم امانی دولت صورت گرفته بود سه هزار و ۲۰۰ تن برآورد شد که پرونده در شعبه دوم بازپرسی در حال رسیدگی است.

وی گفت: همچنین ۵۰۰ تُن کسری گندم در شعبه دوم بازپرسی دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی‌ و این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و تمام تلاش دستگاه قضایی برای استرداد این گندم‌های امانی به بیت‌المال است.

اسپانلو اضافه کرد: بیشتر این گندم‌ها تاکنون مسترد شده و رقمی که در رسانه‌ها درج شده بود به عنوان ۵۰ هزار تن صحیح نیست و ۵۰۰ تُن است.

وی با تاکید بر اینکه تخلف در حوزه آرد و نان و گندم از نظر ما قابل قبول نیست افزود: با افرادی که در این حوزه به مردم خیانت می کنند اعم از این که دستگاه متولی باشد یا صاحبان کارخانه هایی که گندم و آرد دولتی امانی به آنان سپرده می شود ، قطعا برخورد ما در دادسرای مرکز استان شدید و عبرت آمیز خواهد بود.

براساس این گزارش؛ روابط عمومی دادگستری گلستان‌ صبح امروز میزان گندم مفقود شده در این ۲ پرونده را به ترتیب سه هزار و ۲۰۰ تن و نیز ۵۰ هزار تن اعلام کرده بود.

گلستان با ۲۹ کارخانه آرد با ظرفیت تولید سالانه ۱.۴ میلیون تن آرد و ۱.۶ میلیون ظرفیت انبار گندم دارد و علاوه بر آن در این استان سالانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گندم اختصاص می‌یابد.

گلستان از نظر کمیت و میزان تولید گندم، رتبه سوم ایران را دارد و این در حالی است که مساحت آن بسیار کمتر از استان‌های دارای ظرفیت کشاورزی همچون فارس و خوزستان است و علاوه بر این به باور برخی کارشناسان در بحث کیفیت مقام اول کشور را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.

گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این حیث گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.