مسئول حفاظت آزمون خراسان رضوی گفت: ۸۵ هزار و ۶۸۴ نفر از داوطلبان کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۴ و ۱۵ تیرماه با هم رقابت می‌کنند.

رقابت بیش از ۸۵ هزار داوطلب کنکور در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی قاسم زاده صبح چهارشنبه و در حاشیه برگزاری نوبت دوم کنکور در استان خراسان رضوی اظهار کرد: این آزمون در ۲۷ شهرستان و ۳۹ حوزه امتحانی در صبح و عصر روز چهارشنبه و همچنین صبح و عصر روز پنجشنبه در این استان برگزار می‌شود.

مسئول حفاظت آزمون خراسان رضوی ادامه داد: ساعت شروع آزمون‌های صبح ۸ و ساعت شروع آزمون‌های عصر ۱۴ و ۳۰ است که نیم ساعت قبل درهای حوزه‌های امتحانی بسته خواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در صبح روز چهارشنبه سه هزارو ۷۴۱ زن به همراه ۶ هزارو ۶۹۳ مرد در آزمون رشته ریاضی، ۱۶ هزارو ۶۱۶ زن و ۱۰ هزارو ۵۴۴ مرد در رشته علوم انسانی به رقابت می‌پردازند.

قاسم زاده گفت: عصر روز چهارشنبه نیز سه هزارو ۷۸۶ زن و هزارو ۴۲۴ مرد در رشته هنر و صبح روز پنجشنبه نیز با بیشترین متقاضی شرکت در رشته تجربی ۲۳ هزارو ۳۹۵ زن و ۱۳ هزارو ۲۳۹ مرد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

مسئول حفاظت آزمون خراسان رضوی بیان کرد: عصر روز پنجشنبه نیز سه هزارو ۹۰۵ زن و ۲ هزارو ۳۴۱ مرد در آزمون رشته زبان با هم رقابت خواهند کرد.

وی افزود: بیشترین تعداد حوزه برگزاری آزمون استان خراسان رضوی در شهر مشهد با هشت حوزه پذیرای ۴۲ هزارو ۱۶۵ نفر داوطلب است، این در حالی است که ۲۶ هزارو ۲۳۰ داوطلب در دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی شرق کشور و آموزش میان جلگه با ۲۷۸ داوطلب کمترین تعداد شرکت کننده را بر اساس آمار دارند.

قاسم زاده با بیان اینکه نتایج اولیه نوبت دوم کنکور، مرداد و نتایح نهایی در شهریور اعلام می‌شود، گفت: یکی از تغییرات این دوره از کنکور، «تشکیل یک پروفایل یا کارپوشه شخصی برای هر داوطلب» است که همیشه برای وی معتبر خواهد بود و در همه آزمون‌ها برای وی باقی می‌ماند.

مسئول حفاظت آزمون خراسان رضوی اظهار کرد: پرسش‌ها، کدهای ویژه ای دارند که فقط دستگاه‌های سازمان سنجش می‌تواند آنها را تشخیص دهد و سوالات شخصی‌سازی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.