نایب رئیس خانه صنعت و معدن تربت حیدریه گفت: منطقه تربت حیدریه با سه شهرستان همجوار حدود ۱۰۰ پروانه بهره برداری معدن دارد که تنها ۲۰ درصد آن فعال است.

فعالیت فقط ۲۰ درصد ظرفیت معادن در تربت حیدریه

به گزارش قدس خراسان، رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی با انتقاد از طرح جدید ایجاد وزارت بازرگانی اظهار کرد: ۸۵ درصد کشورهای دنیا تولید و تجارتشان در یک کانال مدیریت می‌شود و یک وزیر تصمیم گیرنده است.

با روکش‌های قشنگ وزارت واردات را ایجاد نکنید

ابراهیمی افزود: از نماینده مردم تربت حیدریه که نماینده موثری در مجلس است تقاضا داریم با روکش‌های قشنگ تنظیم بازار را برهم نزنید و وزارت واردات را ایجاد نکنید.

وی ادامه داد: در زمان تدوین بودجه ۱۴۰۲ نماینده تربت حیدریه را به خانه صنعت و معدن استان دعوت کردیم و بزرگ‌ترین ایرادی که به لایحه برنامه و بودجه گرفتیم این بود که در تورم ۵۰ درصد حقوق کارکنان دولت را ۲۰ درصد افزایش دادید و این در حالی است که ۵۵ میلیون از جمعیت کشور اعم از کارمند و کارگر معیشتشان متاثر از حقوق است.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: حدود شش دهه است که اقتصاد روستایی به اقتصاد رو به مدرن و صنعتی شدن و رفتارهای جدید اقتصادی روی آورده و در تمام این شش دهه تراز تجاری ما منفی بوده به جز این شش سال اخیر که با ادغام این دو وزارتخانه تراز تجاری ما مثبت شده و این در شرایطی است که وضعیت اقتصادی کشور خوب نبوده و این ماحصل ادغام تولید و تجارت بوده است.

قوانین جدید شهرک‌های صنعتی نفس تولیدکنندگان را گرفته است

در ادامه جلسه، نایب رئیس خانه صنعت و معدن تربت حیدریه گفت : منطقه تربت حیدریه با سه شهرستان همجوار حدود ۱۰۰ پروانه بهره برداری معدن دارد که تنها ۲۰ درصد آن فعال است.

علیرضا ناصری افزود: سازمان صمت نشست تخصصی با حضور معدن کاران بگذارد و بررسی کند چرا علی رغم پروانه بهره‌برداری ۸۰ درصد ظرفیت معادن غیر فعال است.

وی بیان کرد: پروژه فولاد رخ در دوهفته اخیر با مشکل تامین ال سی متوقف شده و این در حالی است که با راه اندازی این پروژه اشتغالزایی فراوانی در منطقه ایجاد می‌شود اما باید مشکلاتش برطرف شود.

ناصری تاکید کرد: تعامل خوبی با دستگاه های اجرایی ایجاد شده اما قوانین شرکت شهرک‌های صنعتی نفس تولیدکنندگان را گرفته و باید هر واحد تولیدی که ایجاد می شود طبق یک فرمولی مبالغی را به تامین اجتماعی پرداخت کنند.

نایب رییس خانه صنعت و معدن وتجارت تربت حیدریه گفت: روشنایی دو شهرک صنعتی هنوز به نتیجه نرسیده و مصوبه عدم قطع برق زیر ۵۰۰ کیلوات واحدهای تولیدی اجرایی نمی شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.