وزارت کشور فرانسه اعلام کرد پلیس ۱۶ نفر را در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر در این کشور پس از کشته شدن نوجوان ۱۷ ساله دستگیر کرده است.

دستگیری‌ معترضان توسط پلیس فرانسه ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه نآآرامی‌ها در فرانسه به دنبال مرگ یک نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس، وزارت کشور فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که پلیس ۱۶ نفر را در شبانه روز گذشته دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» مرگ نوجوان آفریقایی تبار(الجزایری) پس از تیراندازی توسط یک مامور پلیس در حومه پاریس، باعث خشم مردم شد و شورش‌های سراسری را به دنبال داشت.مامور پلیسی که به این نوجوان شلیک کرد در بازداشت به سرمی‌برد و با اتهام قتل عمد مواجه است.

«جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه که مواضع تندی در مورد مسائل نظم و قانون قرار بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران در سنای فرانسه حاضر شده و به سئوالاتی در زمینه ناآرامی‌های فرانسه پاسخ دهد. وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه گفته بود که ۳۲۰۰ نفر در جریان ناآرامی‌های مربوط به قتل این نوجوان بازداشت شده‌اند.

دستگیری‌ معترضان توسط پلیس فرانسه ادامه دارد

«اولیویا گرگوار» از مقامات فرانسه گفته است که بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه و کسب‌وکار مختلف تحت تاثیر ناآرامی‌های این هفته قرار گرفته‌اند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز گفته است که مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی در مقابله با ناآرامی‌های بیشتر را بررسی می‌کند.او در نشستی با شهرداران در پاریس گفت: «بررسی اینکه جوانان معترض از چه شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و ممنوعیت‌های احتمالی ضروری خواهد بود.»

دستگیری‌ معترضان توسط پلیس فرانسه ادامه دارد

ماکرون افزود: «اگر اوضاع از کنترل خارج شود، شاید مجبور شوید خود را در موقعیت تحت مقررات و نظارت درآوردن (شبکه‌های اجتماعی) یا تعطیل کردن آن‌ها قرار دهید. قطعاً نباید این کار را در زمان اوج (ناآرامی‌ها) انجام داد و خوشحالم که مجبور نشدیم این کار را بکنیم.»

روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» در زمینه وضعیت این روزهای فرانسه و ماکرون نوشت، بحران قتل نواجوان فرانسوی، امانوئل ماکرون را تضعیف کرده است. حتی در شرایط معمولی نیز، امانوئل ماکرون برای اداره فرانسه به کمک متحدان خود نیاز دارد.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.