معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از استقبال بخش خصوصی برای توسعه سرمایه‌گذاری صنعتی در شمال استان خبر داد.

توسعه سرمایه‌گذاری صنعتی در شمال استان بوشهر

به گزارش قدس انلاین، علی باستین ظهر پنجشنبه در بررسی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های اقتصادی و ثروت آفرینی بسیار خوبی است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر با داشتن توانمندی اقتصادی به‌عنوان سومین استان اقتصادی بزرگ کشور معرفی شده و ۶.۵ درصد تولید ناخالص ملی متعلق به این استان است.

وی با بیان اینکه از ۶.۵ درصد تولید ناخالص ملی کشور در استان بوشهر ۸۰ درصد آن سهم حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است افزود: تمرکز سرمایه‌گذاری در جنوب استان بوشهر سبب آسیب به آن منطقه شده و این در حالی است که نرخ بیکاری در مناطق شمالی با جنوبی استان اختلاف زیادی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه در ۳ سال اخیر اعتبارات خوبی به منطقه ویژه اقتصادی شمال استان اختصاص یافته است گفت: در سفر نخست رئیس جمهور به بوشهر ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شد و تخصیص یافت که نقش مهمی در ایجاد زیرساخت‌های لازم در منطقه ویژه شمال استان بوشهر داشت.

وی از افزایش سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات توسط شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر به خوبی هزینه و زیرساخت مناسبی فراهم شد که مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

باستین از مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی کشور خواستار تسریع در صدور پروانه بهره‌برداری منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر تا بتوان با سرمایه‌گذاران در راستای تفاهمنامه منعقد شده در سفر اخیر ریاست جمهور قرارداد واگذاری زمین امضا کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر نیز گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر در پاییز سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار با مشارکت ۵۰ درصدی دولت و سازمان متبوع اختصاص یافت.

سید حسین حسینی با بیان اینکه این اعتبارات در قالب ۶ پروژه عمرانی اجرایی شد و به اتمام رسید اضافه کرد: در حال حاضر ۲ مگاوات برق و ۴ لیتر بر ثانیه آب برای منطقه تأمین شده و عملیات خاکی تا حد بستر در محدوده ۷۸۰ هکتار و جاده بازرسی به طول ۱۷ و دیوارکشی به طول ۱۴.۵ کیلومتر در منطقه به اتمام رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.