رئیس جمهور گفت: آیت‌الله اوحدی عالم وارسته، خطیب درد آشنا، محدث، دانشمندی خدمتگزار، جهادگر و مردمی و از چهره‌های دغدغه‌مند دوران ما بود.

رئیس جمهور: آیت‌الله اوحدی از چهره‌های دغدغه‌مند دوران‌ بود

به گزارش قدس آنلاین،  در متن پیام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه و بزرگداشت آیت‌الله اوحدی در شهر زهان آمده است: برگزاری اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان مرزی زیرکوه در خطه خراسان جنوبی برای بزرگداشت آیت الله حاج شیخ محمد صادق اوحدی طاب ثراه فرصتی مناسب برای جامعه فرهنگی و فرهیختگان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است تا از برکت این اجلاسیه با یکی از مفاخر و وارستگان عرصه دین و فقاهت بیشتر آشنا شوند.

آیت‌الله اوحدی عالم وارسته، خطیب درد آشنا، محدث، دانشمندی خدمتگزار، جهادگر و مردمی و از چهره‌های دغدغه‌مند دوران ما بود. این فرزانه عالیقدر پس از نیل به مراتب رفیع علوم و معارف دینی و کسب فضایل اخلاقی در محضر علمای اعلام با بازگشت به زادگاه خود شهر زهان منشا خدماتی ارزنده و باقیات صالحات برای مردم متدین و قدرشناس این دیار شد.

احیای حوزه علمیه جعفریه شهر زهان، ساماندهی دروس حوزوی و تألیف آثار و تدریس معارف دینی و نهایتا جذب و پرورش جوانان مستعد در آن دیار تنها بخشی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی این روحانی پرتلاش است که می‌تواند منبع الهام و موجب حرکت و امید برای نسل جوان باشد به ویژه در زمانه‌ای که دشمنان اسلام و ایران جنگی نرم و فرهنگی علیه سنت‌ها و مواریث ارزشمند ایران اسلامی و اعتقادات مردم به خصوص جهت دهی به اذهان جوانان به راه انداخته‌اند این موضوع می‌تواند از اهمیت مضاعفی برخوردار باشد.

بی‌شک تلاش در جهت شناخت، شناساندن و بهره‌گیری از ویژگی‌های برجسته و تاثیرگذار چهره‌هایی همچون آیت الله اوحدی که در مسیر معرفت و عرفان همچنان روحیه مردمی و انقلابی خود را در میدان خدمت به مردم همواره حفظ کرد و مشفقانه با وجود سختی‌های بسیار به ساماندهی امور و رفع دغدغه‌های مردم زادگاه خود پرداخت در خور توجه و تحسین است.

امیدوارم دانش آموختگان علوم دینی و همه مشتاقان و جویندگان حقیقت که به کسوت علم و دانش اهل بیت (ع) آراسته‌اند با الهام از این عالم بزرگ در قالب جهاد تبیین که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌باشد با برپایی پایگاه‌ها و مراکز دینی و تبلیغی به ترویج آموزه‌های دینی و اخلاقی ائمه اطهار به خصوص در مناطق دورافتاده و کم برخوردار این منطقه اهتمام ورزند.

با گرامیداشت یاد و خاطره همه عالمان دین و مجاهدان سنگر ترویج مفاهیم قرآنی به ویژه مرحوم آیت الله اوحدی، از دست‌اندرکاران برگزاری این نشست فرهنگی، تربیتی و تبیینی قدردانی می‌کنم و توفیقات روزافزون همه علمای صاحب نظران استادان و طلاب عزیز را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.