وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ویژگی‌های مجموعه چک‌چک گفت: زرتشتیان هم از گذشته تاکنون پوشش و حجاب را رعایت می‌کردند.

بازدید وزیر میراث از زیارتگاه زرتشتیان/ اهمیت حجاب در بین زرتشتیان از زبان ضرغامی

به گزارش قدس آنلاین، سید عزت الله ضرغامی در ادامه بازدید خود از جاذبه‌های گردشگری شهرستان اردکان، به همراه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اردکان، معاون عمرانی استاندار یزد، مدیرکل میراث فرهنگی استان و جمعی از مسئولان به بازدید از مجموعه زیارتی "چک چک" که عبادتگاه زرتشتیان است پرداخت.

سیدعزت‌الله ضرغامی پیش از ظهر امروز با حضور در زیارتگاه «چَک‌چَک» (زیارتگاه مخصوص زرتشتیان) با اشاره به اینکه این مکان تاریخی دارای معماری بسیار خاص و زیبایی است، اظهار داشت:  این محل در شریف‌آباد اردکان قرار گرفته و به نوعی می توان آن را بزرگ‌ترین زیارتگاه زرتشتیان در سراسر جهان دانست.

وی با بیان اینکه زرتشتیان از سراسر جهان در این مکان حاضر می‌شوند و به عبادت می‌پردازند، عنوان کرد: در واقع به نوعی این آیین به مانند اعتکافی است که مسلمانان دارند و زرتشتیان هم سه روز در این محل حاضر شده و به زیارت و عبادت می‌پردازند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به فلسفه وجودی این محل اشاره کرد و افزود: بر اساس آنچه که در ارتباط با این محل گفته می‌شود، دختر یزدگرد سوم پس از اینکه از دست راهزنان یا هرشخص دیگری به این محل فرار می‌کند، و به نوعی پس از آن دیده نمی‌شود.

ضرغامی زیارتگاه چک چک را یکی از جاذبه‌های گردشگری استان یزد و کشور دانست که میزبان گردشگران زیاد داخلی و خارجی است گفت: اینکه در دل کویر و گرمای هوا این قطرات آب بسیار خوب به صورت دائمی در این محل وجود دارد جالب توجه است و به همین دلیل هم نام این محل چک چک گذاشته شده است.

وی به بهداشت، نظافت و توجه خاصی که در نگهداری و معماری این محل صورت گرفته اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌کنم حتما تمام کسانی که به یزد مسافرت می‌کنند، حتما از این محل هم بازدید داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهمی که در ارتباط با آیین‌های زرتشتیان وجود دارد، نوع پوشش و حجاب آنهاست که از گذشتگان دور تاکنون وجود داشته و زرتشتیان به پوشش اهمیت بسیار زیادی قائل هستند همانگونه که در اسلام هم به این موضوع سفارش بسیار خاص و ویژه‌ای صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.