استاندار خراسان رضوی گفت: نگاه بودجه محور مانع توسعه حوزه هنری است و تمرکز بیش از حد به این موضوع، مسیر توسعه این حوزه را مختل می‌کند.

نظری: نگاه بودجه محور مانع توسعه حوزه هنری است

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری روز پنج شنبه در نشست با فعالان حوزه هنری خراسان رضوی اظهار کرد: هرچند اعتبار و بودجه لازمه شروع اقدامات یک اثر هنری شایسته است، ولی اقدامات هنری نباید بودجه محور باشد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه حوزه هنری ظرفیت‌های زیادی در استان دارد، بیان کرد: هر جا ظرفیت‌های حوزه هنری مورد غفلت واقع شده، زمینه ساز ایجاد مشکلاتی برای جامعه شده است.

وی ادامه داد: مسئله محوری و مزیت محوری باید اساس تولیدات هنری قرار گیرد و این حوزه باید یک نقشه راه با سنگ بنای پروژه محوری را در دستور کار خویش قرار دهد.

نظری بیان کرد: هرچند دولت در کنار حوزه هنری ایستاده و از تولیدات این حوزه حمایت می‌کند، ولی فعالان این عرصه باید با اتکا بر ظرفیت های بخش خصوصی، تولیدات فاخر را ایجاد کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت های زیاد حوزه هنری خراسان رضوی گفت: این استان علاوه بر ظرفیت زیارت، می تواند از حضور زائران داخلی و خارجی جهت تقویت حوزه هنری نیز بهره ببرد.

وی بیان کرد: حوزه هنری به دلیل آن که در زمره نیازهای روز مره قرار ندارد، فعالیت در آن سخت است ولی این موضوع نباید مانعی در مسیر رشد باشد.

نظری اظهار کرد: حوزه هنری علاوه بر آن که در محتوا نیاز به تحول دارد باید در روش های توسعه مسیر  نیز خود را متحول کند.

در ابتدای این نشست برخی از فعالان حوزه هنری خراسان رضوی به بیان دیدگاه و مشکلات این حوزه پرداختند. اهتمام ادارات دولتی در تولید محتویات هنری، تربیت نیروی انسانی برای آموزش صحیح تولیدات هنری و توجه به موضوعات فرهنگی و هنری در حاشیه شهر از مهمترین موارد بیان شده از سوی آنان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.