«شورای اتحادیه اروپا» اعلام کرد با لایحه ارائه شده از سوی «پارلمان اروپا» برای افزایش تولید موشک و مهمات موافقت کرده است.

موافقت «شورای اتحادیه اروپا» با افزایش تولید مهمات و موشک

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، شورای اتحادیه اروپا امروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: ریاست شورا امروز با نمایندگان پارلمان اروپا به یک توافق موقت درباره «لایحه حمایت از تولید مهمات» رسید.

براساس «لایحه حمایت از تولید مهمات»، ۵۴۵ میلیون دلار از بودجه اتحادیه اروپا صرف تولید موشک ها و مهمات سلاح های زمین به زمین و توپخانه خواهد شد.

بیانیه «شورای اتحادیه اروپا» اعلام کرد: انتظار می رود به زودی این تفاهم نامه رسمیت یافته و تا پایان این ماه میلادی(جولای) عملیاتی شود.

براساس این بیانیه، اتحادیه اروپا به صنایع دفاعی کشورهای عضو این اتحادیه برای تولید مهمات، وام های بلاعوض ارائه خواهد کرد.

در ماه مارس، رهبران اتحادیه اروپا با لایحه افزایش تولید و خرید مهمات و ارائه تسلیحات، از جمله یک میلیون گلوله، به اوکراین موافقت کرده بودند.

به گزارش قدس آنلاین، جنگ اوکراین موجب توجه بیشتر دولت های اروپایی به صنایع دفاعی و نظامی شده و پایتخت های اروپایی تلاش می کنند تا مستقل از ناتو، ارتش های ملی و منطقه ای را تقویت کنند.

عدم حمایت مستقیم آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه از جمله مسائلی است که در تجدیدنظر اروپایی ها درباره سیاست امنیتی و دفاعیشان موثر بوده است.

تا پیش از جنگ اوکراین، اکثر کشورهای اروپایی بودجه کمی را به حوزه دفاعی و امنیتی اختصاص می دادند و از چتر امنیتی ناتو، برای دفاع از قلمرو سرزمینی خود استفاده می کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.