تشکیلات خودگردان که به بهانه موافقت رژیم موقت صهیونیستی با تشکیل کشور فلسطین، همیشه با این رژیم همکاری داشته است، اذعان کرد که کابینه‌های صهیونیستی مخالف تشکیل چنین کشوری هستند.

اذعان تشکیلات خودگردان: همه کابینه‌های اسرائیل، مخالف تشکیل کشور فلسطین هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از ظهر امروز جمعه میزبان  بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان بود و در این دیدار از تجاوزات رژیم موقت صهیونیستی انتقاد کرد.

خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد، اشتیه و وزیر خارجه عمان، تحولات فلسطین و افق تاریک سیاسی در سایه کابینه خونخوار رژیم صهیونیستی را بررسی کردند. 

نخست وزیر تشکیلات خودگردان با بیان اینکه «اسرائیل، چند جنگ را علیه ما آغاز کرده است»، ادامه داد:« این جنگ بر مبنای غارت اراضی فلسطین، کشتار و بادزاشت انسانها و جنگ علیه اموال مردم فلسطین و تصاحب اراضی آنان است».

مردم و گروههای مقاومت فلسطین بارها به هماهنگیها و همکاریهای تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی اعتراض و آن را محکوم کرده‌اند. اخیرا نیز  پس از عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی از شهر جنین در شمال کرانه باختری، شهروندان فلسطینی به مقر تشکیلات خودگردان در رام‌الله حمله کردند.

این حملات به نشانه اعتراض به همکاری‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی و سکوت تشکیلات در برابر جنایات صهیونیستها صورت گرفت. در زمان حمله دوروزه رژیم صهیونیستی به شهر جنین، تشکیلات خودگردان فلسطین تنها به صدور بیانیه‌های هشدارآمیز علیه رژیم صهیونیستی اکتفا کرده بود.

وی با بیان اینکه تمامی کابینه‌های صهیونیستی مخالف تشکیل کشور فلسطین هستند و در راستای از بین بردن احتمال این مسئله تلاش می‌کنند، تصریح کرد: امروز کابینه اسرائیل در راستای فروپاشی تشکیلات ملی (خودگردان) تلاش می‌کند و قصد دارد به صورت هدفمند آن را تضعیف کند».

‎اشتیه با بیان اینکه تشکیلات خودگردان به دنبال گفت‌وگوی ملی فراگیر فلسطین است تا بتواند در سطح ملی مصالحه کند، خاطر نشان کرد: تمامی تلاش خود را می‌کنیم تا جبهه داخلی را تقویت کنیم و با اسرائیل مقابله کنیم».

‎وزیر خارجه عمان هم با اشاره به اینکه این سفر به نشانه همبستگی و تحکیم شراکت در زمینه‌های مختلف است، بار دیگر تأکید کرد که مسقط حامی ملت و مسئله عادلانه فلسطین است.

تشکیلات خودگردان برای چندمین بار، سیزدهم تیر ماه جاری مدعی شد که این بار تصمیم گرفته است هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را متوقف کند؛ مسئله‌ای که رام الله بارها مدعی آن شده، ولی هیچ گاه آن را عملی نکرده است.

این نهاد فلسطینی با اشاره به اینکه ملت فلسطین حق دارد از خودش دفاع کند، ادامه داد: مسئولیت تشکیلات، حمایت از ملت فلسطین و استفاده از امکانات خود در این زمینه است. به همین دلیل همه باید به مسئولیت خود عمل کنند.

نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات با اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی به توافقات نشستهای العقبه و شرم الشیخ پایبند نبوده است، گفت: این توافقات دیگر هیچ فایده‌ای ندارد و دیگر توافقی در کار نیست.

مسئولان رژیم صهیونیستی چندی پیش، نشستهاییی در العقبه اردن و شرم الشیخ مصر با تشکیلات خودگردان برگزار کردند و مطابق معمول، وعده‌های توخالی به رام الله دادند، از جمله توقف شهرک‌سازی و انجام عملیات علیه مردم فلسطین. صهیونیستها بر خلاف تعهدات خود، هم شهرک‌سازی را بیشتر گسترش داده‌اند و هم بر دامنه عملیاتهای نظامی خود افزوده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.