۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 891753

آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در یک ماهه خرداد ماه در مجموع تولید انواع خودروها ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده در این بین تولید سواری‌ها ۱۱ درصد بیشتر شده و بیشترین رشد تولید را سنگین‌های باری (کامیون، کامیونت و کشنده) به خود اختصاص داده است.

رشد ۱۱ درصدی تولید سواری‌ در خرداد ماه

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در خرداد ماه سال جاری، بیش از ۱۳۱ هزار دستگاه از انواع خودروها در کشور تولید شده که از این میزان، بیشترین سهم تیراژی متعلق به خودروهای سواری است اما بیشترین رشد تولید را نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته خودروهای سنگین کامیون، کامیونت و کشنده با رشد ۹۳ درصدی به خود اختصاص داده‌اند.  

خرداد ماه امسال، ۱۳۱ هزار و ۲۷۹ دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به ۱۱۴ هزار ۸۹۵ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی را رقم زده است.

از مجموع کل خودروهای تولیدی این ماه، ۱۱۲ هزار و ۸۴  دستگاه متعلق به سواری‌هاست که نسبت به ۱۰۱ هزار و ۳۴۵ دستگاه سواری تولیدی در سومین ماه از سال گذشته ۱۱ درصد افزایش تولید رخ داده است.

پس از آن بیشترین تیراژ خودرو، در دسته وانت‌هاست که خودروسازان داخلی با افزایش تولید ۳۶ درصدی نسبت به تولید وانت‌ها در خرداد ماه سال گذشته، از ۱۰ هزار و ۷۹۳ دستگاه به ۱۴ هزار و ۶۵۴ دستگاه رسیده است. همانطور که اشاره شد، به لحاظ درصد افزایش، بیشترین رشد تولید انواع خودرو، برای خودروهای باری سنگین است که از ۲۲۰۳ دستگاه به ۴۲۵۷ دستگاه در خرداد ماه امسال رسیده و رشد ۹۳ درصدی را ثبت کرده است.

طبق آمار با افزایش ۲۵ درصدی تولید مینی‌بوس و میدل‌باس از ۱۰۷ دستگاه در خرداد ماه ۱۴۰۱ به ۱۳۴ دستگاه در خرداد ماه امسال افزایش پیدا کرده است.

در مقابل اما تولید اتوبوس و همچنین ون‌ها در خرداد ماه امسال نسبت به میزان تولید آن‌ها در خرداد ماه سال گذشته به‌ترتیب ۵۱ و ۷۲ درصد کاهش یافته است.

درحالی که در خرداد ماه سال گذشته ۱۳۸ دستگاه اتوبوس در کشور تولید شده بود، میزان تولید آن‌ها در مدت مذکور سال جاری ۶۷ دستگاه ثبت شده است؛ بنابراین تولید این خودروها در این مقایسه آماری، کاهش ۵۱ درصدی داشته است.

در نهایت نیز در خرداد ماه امسال ۸۶ دستگاه ون در کشور تولید شده که ۷۲ درصد کمتر از میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته ۳۰۹ دستگاه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.