معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طی ۳ ماهه اول سال جاری، کارشناسان دامپزشکی مستقر در واحدهای تولیدی از ورود ۴۹ تن گوشت غیرقابل مصرف جلوگیری و نسبت به کشف و ضبط این مقدار اقدام کردند.

 ۴۹ تن گوشت قرمز غیرقابل مصرف در خراسان رضوی کشف شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، محمود قربان‌زاده با اشاره به نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بر تولید، نگهداری و عرضه ۱۶ هزار و ۹۵۶ تن گوشت قرمز در استان، اظهار کرد: طی ۳ ماهه اول سال جاری، کارشناسان دامپزشکی مستقر در واحدهای تولیدی استان از ورود ۴۹ تن گوشت غیرقابل مصرف جلوگیری و نسبت به ضبط این مقدار اقدام کردند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه طی ۳ ماهه اول سال جاری بیش از ۴۷۲ هزار راس دام در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است، افزود: گوشت حاصل تمامی کشتارگاه‌های استان تحت نظارت کامل بهداشتی کارشناسان دامپزشکی این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم تهیه فرآورده‌های خام دامی از مراکز مجاز و معتبر سطح شهر، تصریح کرد: باید روی محصولات بسته‌بندی، نوع محصول، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و کد پروانه بهداشتی تولید دامپزشکی درج شده و از خرید فرآورده‌های خام دامی بسته‌بندی شده فاقد مشخصات فوق به شدت پرهیز شود.

قربانزاده افزود: شهروندان باید در زمان خرید گوشت قرمز به مهر دامپزشکی و نشانه‌گذاری لاشه که به صورت برچسب روی دو دست و دو ران لاشه دام نصب شده دقت کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، به شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲(پیامگیر اداره کل)، سامانه پیامک اداره کل به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ و در شهرستان‌ها به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.