سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: ۲ سایت متخلف فاقد مجوز، با هماهنگی آژانس مسافرت هوایی «وزین مهراکسین»، با نام عربی راه‌اندازی شده و اقدام به فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی می‌کردند که با پیگیری سازمان هواپیمایی، آژانس مسافرت هوایی تعلیق و سایت‌ها برای انسداد به دادستانی معرفی شدند.

عرضه‌کنندگان دلاری بلیت پروازهای داخلی نقره‌داغ شدند

به گزارش قدس آنلاین جعفر یازرلو ،‌ درباره انتشار اخباری مبنی بر فروش دلاری بلیت هواپیما توسط یکی از سایت‌ها و انتصاب آن سایت به کشور عراق، اظهار داشت: در چند روز گذشته اخباری مبنی بر فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی در یکی از سایت‌های عراقی عنوان و اعلام شد که مرکز این سایت در بصره مستقر است.

وی افزود: بررسی این موضوع در اولویت کاری سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت، همچنین وزیر راه و شهرسازی هم دستور پیگیری سریع داد، در این راستا ‌موضوع را دنبال کردیم که در بررسی‌ها مشخص شد سایت مذکور (الدلیل للطیران) به آدرس http://aldalil۷۸.com/ و همچنین تارنمای https://traveloxin.ir/ اصلا عراقی نیست، بلکه یک سایت ایرانی است که از طریق «آژانس مسافرت هوایی‌ وزین مهراکسین‌» ایجاد شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: «الدلیل للطیران» و «تراول اکسین» هیچ مجوزی از سازمان هواپیمایی کشوری برای فروش بلیت نداشته‌اند و دفتر این شرکت‌ها هم در بصره نیست بلکه در همین ایران است، بنابراین با توجه به فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی تخلف محرز داشته‌اند؛ در همین راستا شرکت خدمات هوایی وزین مهر اکسین به دلیل گران‌فروشی و فروش ارزی بلیت پروازهای داخلی، نمایش نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی بالاتر از نرخ‌نامه ابلاغی سازمان هواپیمایی و استفاده از تارنمای فاقد مجور فروش آنلاین بلیت، از امروز به مدت یک ماه تعلیق شده است همچنین هر دو سایت مذکور به دلیل تخلف در فروش بلیت پروازهای داخلی برای انسداد به دادستانی معرفی شدند.

یازرلو اظهار کرد: سایت‌های «الدلیل للطیران» و «تراول اکسین» از فردا با دستور دادستانی برای همیشه مسدود خواهند شد، همچنین شرکت خدمات مسافرت هوایی وزین مهر اکسین هم اگر در این یک ماهِ تعلیق، اقدام به فروش بلیت کند، قطعا لغو مجوز خواهد شد.

وی اضافه کرد: نامه تعلیق به مدیر شرکت خدمات مسافرت هوایی وزین مهر اکسین‌ ابلاغ شده است.

یازرلو اضافه کرد: این موضوع به اطلاع همه نمایندگی‌های کل فروش و مدیریت شعب شرکت‌های هواپیمایی خارجی فعال در ایران هم رسیده است.

* مردم گرانفروشی بلیت هواپیما را در سایت سازمان هواپیمایی ثبت کنند

سخنگوی سازمان هواپیمایی تأکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی خارجی فعال در ایران چنانچه با مجوز شعبه فعالیت می‌کنند، صرفا مجاز به فروش بلیت شرکت هواپیمایی خود در مسیر بین دو کشور هستند و ادامه مسیر از طریق شرکت‌های دیگر چنانچه مسیر اول را خود فروخته باشند، منعی ندارد.

یازرلو گفت: شرکت های خارجی فعال در ایران چنانچه با مجوز نمایندگی کل فروش فعالیت می‌کنند از آنجا که معمولا یک آژانس مسافرتی هستند و برای آن هم مجوز جداگانه‌ای دارند می‌توانند بلیت سایر شرکت‌های هواپیمایی در مسیر های داخلی و خارجی را به‌فروش برسانند و قانونا منعی ندارد، اما اگر نماینده کل فروشی باشد که مجوز آژانس از سازمان هواپیمایی کشوری نداشته باشد مجاز به فروش بلیت سایر شرکت‌ها در مسیرهای داخلی و خارجی نیست.

وی تأکید کرد: به هیچ عنوان نمایش، عرضه، انتشار و فروش بلیت هواپیما خارج از نرخ‌نامه اعلامی سازمان هواپیمایی، قانونی نیست و به مسافران‌ توصیه می‌شود که موضوعات اینچنینی را در سایت سازمان هواپیمایی ثبت شکایت و گزارش کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: ‌ مردمی که بلیت هواپیما را خارج از قیمت‌های درج شده در نرخ‌نامه خریداری کرده‌اند حتماً تصویر بلیت را در سایت سازمان هواپیمایی کشوری بارگذاری کنند و حتما موضوع را پیگیری کنند و مطمئن باشند سازمان نسبت به استرداد هزینه اضافه اقدام می‌کند.

یازرلو تأکید کرد: البته برخی مردم به گمان اینکه این شکایت زمان‌بر است از شکایت خود صرفنظر می‌کنند که توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان از شکایت صرفنظر نکنند و مطمئن باشند این موضوع پیگیری خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.