امسال صنعت تلویزیون با وجود چالش های مختلف از جمله اعتصاب نویسندگان، شاهد پخش سریال های جذابی بود. در این مطلب بهترین مجموعه های تلویزیونی سال ۲۰۲۳ تا اینجا را بررسی می کنیم.

با بهترین سریال‌های خارجی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که در سال جاری میلادی چالش های زیادی در صنعت برنامه های تلویزیونی غربی به وجود آمده که اصلی ترین دلیل آن امتناع استودیوهای فیلمسازی از پرداخت پول کافی به نویسندگان برجسته بوده که موجب اعتصاب آن ها شده، اما باز هم آثار بسیار خوبی در چند ماه گذشته در شبکه های تلویزیونی به نمایش درآمده است. در این فهرست، اسامی ۱۰ سریال خارجی برتر در سال جاری میلادی آورده می شود و سه سریال برتر را به صورت دقیقتری بررسی می کنیم. البته برخی از سریال هایی که ممکن است در جشنواره های امسال به عنوان نامزد، شاهد دریافت جایزه باشند مثل سریال فوق العاده «بهتر است با سال تماس بگیرید» (Better Call Saul) چون در سال ۲۰۲۳ به نمایش در نیامده اند در این فهرست آورده نشده است.

با بهترین سریال‌های خارجی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

۳- «آخرینِ ما» (The Last of Us)

برای سریالی که محوری بسیار هدفمند و دور از انتظار از ژانر وحشت دارد، آنچه در مورد «آخرین ما» شگفت‌انگیز است میزان استقبال گسترده از آن می باشد. امتیازهای این سریال چشمگیر و تحسین از آن گسترده می باشد؛ و وقتی به سرنوشت دیگر آثار برگرفته از بازی های ویدیویی نگاه می کنیم، مخصوصا اینکه سراغ ژانر نه چندان موفق زامبی محور رفته است، این نتایج جالب تر خود را نشان می دهند. با این حال، کریگ مازین و نیل دراکمن، تهیه کنندگان این برنامه، روی شخصیت‌ها، هنر و پیامشان سرمایه‌گذاری می‌کنند، به گونه‌ای که قدرت نفوذ بالای خود بر بیننده را در ۹ قسمت نشان داده اند. در حالی که جوئل (پدرو پاسکال) و اِلی (بلا رمزی) راه خود را در آمریکای پسا آخرالزمانی طی می کنند، تمرکز بر کسانی فراتر از آن ها نیز می رود و ما را با چهره های به یادماندنی مانند تس (آنا تورو) ، هنری (آنا)، لامار جانسون، سم (کیوان مونترال وودارد)، کاتلین (ملانی لینسکی) و البته بیل (نیک آفرمن) و فرانک (موری بارتلت) آشنا می کند. اما با همه این ها مازین و دراکمن هرگز اجازه ندادند پیوند میان دو شخصیت اصلی‌شان سست شود. جوئل و الی همیشه در حال انتخاب کردن یا مشاهده تاثیر انتخاب‌هایشان هستند، آن ها با هم پیوند می‌خورند یا از هم جدا می‌شوند، با هم رشد می‌کنند یا طعمه انگیزه‌های گذشته می‌شوند، و دیدن آنها مانند انسان‌های واقعی و خطاپذیر از ابتدا تا انتها بسیار هیجان‌انگیز است. «آخرینِ ما» ممکن است درباره دو نفر باشد که از یک مقصد خاص به مقصد دیگر حرکت می کنند، اما خودِ نمایش همیشه در حال جستجو است. اغلب به یکباره به بیرون، داخل و اطراف مفهوم انسان و جهان نگاه می‌کند، و هیچ پاسخ ساده ای به این مسائل پیچیده نمی دهد. «آخرینِ ما» مخاطب خود را به چالش می‌کشد تا چیزها را از زاویه‌ای جدید ببیند و تاکنون مخاطبان این چالش را پذیرفته‌اند. این سریال شروع فوق العاده ای داشته است.

با بهترین سریال‌های خارجی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

۲. خرس (The Bear)

فصل دوم «خرس» دقیقاً همان چیزی است که از فصل دوم یک سریال انتظار دارید. تهیه کنندگان این سریال یعنی کریستوفر استورر و جوآنا کالو در فصل اول به بینندگان نشان دادند که آیا شخصیت اصلی خرس یعنی کارمی (جرمی آلن وایت) می تواند از شغلش جان سالم به در ببرد یا خیر. پس از به ارث بردن ساندویچ‌فروشی برادر مرحومش، این سرآشپز ستاره‌دار مجبور شد قبل از اینکه بتواند سیستم خراب این حرفه را درست کند، زنده ماندن در آن را به خوبی یاد بگیرد، و همه اینها در حالی بود که تلاش می کرد با غم خود کنار بیاید و با زندگی دوباره در زادگاهش سازگار شود. فشار روی این سرآشپز بسیار زیاد بود و همه بینندگان با او این فشار را تجربه کردند. اما در فصل ۲ تصمیمات بزرگی گرفته شده است. افراد در این سریال اکنون به جای فریاد زدن با یکدیگر صحبت می کنند، و در حالی که هیچ بخشی از رشد شخصی برای آن ها آسان نیست، فصل ۲ نشان می دهد که چقدر می تواند بهتر شود وقتی روی فردی دیگر سرمایه گذاری کنید تا بعداً به شما کمک کند. گذشته از اینکه چگونه روایت داستان این سریال قابل دسترس تر، گویاتر و کامل تر شده، نویسنده های خرس با پیچ و تاب های خوب خود در قسمت های مختلف، هر شخصیت را بهتر توصیف می کنند. بالا و پایین های بزرگی در فصل دوم وجود دارد، مانند یک اپیزود فلاش بک یک ساعته، و هوشمندهای خاصی را نیز می توان مشاهده کرد مخصوصاً در قسمت پایانی فصل که تلاش دارد از فصل اول تقلید نکند. خرس در فصل ۲ بهتر عمل می کند و منتظر فصل سوم این سریال هستیم.

با بهترین سریال‌های خارجی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

۱.وراثت (Succession)

شاهکار جسی آرمسترانگ که با زبانی بی پرده ساخته شده، دنیای تلویزیون را طی پنج سال به شدت تحت تاثیر خود قرار داد؛ و با فصل آخری که بر اساس شگفتی‌های جزئی و بزرگ، خنده‌های دلخراش و تراژدی‌های اجتناب‌ناپذیر ساخته شده بود، به اوج خود رسید. همانطور که در بررسی اولیه در مورد سریال وراثت گفته شده، این اثر روی احساس کلی شما در مرور زمان تاثیر می گذارد. این سریال از یک فرمول خاص استفاده می کند که شامل ارائه دائم یک محیط جدید، یک موضوع تازه و همان چهره های قدیمی و عصبانی که برای کنترل آنچه در آن زمان و آنجا اتفاق می افتد می جنگند، مخاطبان خود را به خوبی جذب کرد. بسیاری از آثار بزرگ تلویزیونی تلاش کردند تا از همین فرمول با الگوهای پایدار در سریال خود استفاده کنند اما در بسیاری از موارد با شکست مواجه شدند. اما «وراثت» نه تنها از لحاظ یکپارچگی بی عیب و نقص است، بلکه در این حیث، پیشروی تمام آثار گذشته می شود و هر گاه بخواهد از عمد این یکپارچگی را زیر و رو می کند، آن را تغییر داده و آن را به سمت اهداف مورد نظر خود در هر هفته سمت و سو می دهد. گروه بازیگری نیز به یادماندنی کار کردند. آن ها گویی جزوی جدایی ناپذیر از شخصیت خود در سریال شده بودند و هرگاه در مقابل یکدیگر قرار می گرفتند، آزادانه خود را رها می کردند. ماهیت شریر و در عین حال خطاپذیر آنها به گونه ای در تاروپود این سریال رفته که می توانستد بارها و بارها تماشاگران را میخکوب کنند. در این سریال همیشه این احساس را دارید که هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد، و هر آنچه اتفاق می‌افتد، باید اتفاق می‌افتاده است. شما در حین دیدن وراثت این احساس را دارید که می توانید با خیال راحت خود را غرق توانایی های سازندگان این سریال کنید، حتی زمانی که خانواده «روی»، کثیف تر و شیطانی تر از آن چیزی است که به طور عادی برای بسیاری از افراد تماشای رفتار و کردار آن ها قابل تحمل باشد. هر خط و هر کلمه ای که در این سریال گفته می شود این احساس را به وجود می آورد که می تواند در قسمت های آینده معنای گسترده تری پیدا کند که این به تجربه فوق العاده تماشای آن می افزاید. در پنج سال گذشته در هیچ سریال دیگری تجربه متفاوتی که «میراث» ارائه می کرد را ندیده بودیم و بعید است مانند آن دیگر ساخته شود.

دیگر سریال های برتر ۲۰۲۳:

۴. «دو تای دیگر»  (The Other Two)

۵. «شباهت کامل»  (Dead Ringers)

۶. «من یک ویرگو هستم» (I’m A Virgo)

۷. «یک نفر یک جا» (Somebody Somewhere)

۸. «بری» (Barry)

۹. «دِیو» (Dave)

۱۰. «خانم دیویس» (Mrs. Davis)

منبع: IndieWire

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.