سخنگوی کرملین گفت که ترکیه و اوکراین با بازگرداندن سران گروه آزوف به کی‌یف توافقات موجود را نقص کرده اند.

کرملین: ترکیه با بازگرداندن سران «آزوف» توافقات را نقض کرده است

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی کرملین شنبه شب به وقت تهران گفت که بازگشت سران گردان «آزوف» از ترکیه به اوکراین نقض مفاد توافق‌های موجود از سوی ترکیه و اوکراین است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «بازگشت سران آزوف از ترکیه به اوکراین چیزی جز نقض مستقیم مفاد توافقات موجود هم از سوی اوکراین و هم از طرف ترکیه نیست.

گردان آزوف گرایش‌های راست افراطی دارد که وابسته به ارتش اوکراین است. ارتش روسیه پیشتر اعلام کرده بود که اعضای گردان آزوف در شهر «ماریوپل» تسلیم نیروهای روس شدند.

گردان آزوف از نمادهای نازی استفاده می‌کند.چندی قبل روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت که  اوکراین مرکز جدید  راست افراطی در جهان است. اعضای این گروه  لباس‌های متحد الشکل و خالکوبی‌های نماد فاشیست‌ها را دارند. گردان آزوف در شروع یک گروه شبه‌ نظامی متشکل از ۳۰۰ نفر بود، اما اکنون هزاران عضو دارد.

کرملین: ترکیه با بازگرداندن سران «آزوف» توافقات را نقض کرده است

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه  گفت که سران گردان آزوف از ترکیه به اوکراین بازگشته‌اند.

«دنیس پوشیلین» مقام ارشد «دونتسک» در سپتامبر ۲۰۲۲ گفت که در نتیجه تبادل اسرا با اوکراین، ۲۱۵ نفر از جمله سران گردان آزوف به کی‌یف منتقل شده اند. تبادل زندانیان از سوی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز تایید شد. در ژانویه ۲۰۲۳، روزنامه «حریت» به نقل از منابع ترکیه‌ای گزارش داد که سران آزوف به درخواست روسیه در ترکیه هستند.

پیشتر منابع صهیونیستی گزارش کردند که گروهی از گردان آزوف به اراضی اشغالی سفر کرده‌ و با مقامات نظامی رژیم صهیونیستی دیدار کردند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.