شهردار اهواز با بیان اینکه ساحل رودخانه کارون بهترین مکان برای فعالیت‌های تفریحی، تفرجگاهی، فرهنگی و ورزشی است، گفت: ۱۰۵ هکتار از ساحل رودخانه کارون ‌در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وعده شهردار اهواز/ ۱۰۵ هکتار از ساحل رودخانه کارون ‌در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد

به گزارش  قدس آنلاین، رضا امینی با اشاره به اجرای طرح باززنده‌سازی حاشیه کارون اظهار داشت:  رودخانه کارون عنصر طبیعی و قلب تپنده اهواز است و باززنده‌سازی حاشیه این رودخانه می‌تواند اهواز را به قطب گردشگری تبدیل کند و ارزآوری خوبی برای شهر داشته باشد.گردشگری، عروس اقتصاد و گل بی‌خار اقتصاد است که خوشبختانه فعالیت‌های فراوانی می‌توان در ساحل رودخانه انجام داد و طبیعتا فعالیت ما در ساحل رودخانه باید به گونه‌ای باشد که تمام ایران و کشورهای همسایه خواستار استفاده از این فضا با موضوع گردشگری باشند.

شهردار اهواز با بیان اینکه ساحل رودخانه کارون بهترین مکان برای فعالیت‌های تفریحی، تفرجگاهی، فرهنگی و ورزشی است، گفت: ۱۰۵ هکتار از ساحل رودخانه کارون ‌در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

 وی در ادامه بیان کرد: ‌یکی از مهم‌ترین راه‌های باززنده‌سازی رودخانه کارون جلوگیری از ورود فاضلاب به آن و همچنین ترمیم و مرمت فضای سبز و ابنیه های موجود در حاشیه آن است.

شهردار اهواز با اشاره به گستردگی معضل فاضلاب و دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع این معضل بزرگ با استفاده از منابع صندوق ذخیره ارزی کشور، ادامه داد: درحال حاضر، شهر اهواز به یک کارگاه بزرگ از حیث پروژه فاضلاب و طرح های بزرگ و کوچک متعدد مواجه شده و مهم‌ترین و اولویت‌دارترین پروژه شهرداری موضوع نهضت آسفالت است که از مطالبات اصلی مردم شهر به شمار می‌آید.

امینی گفت: با توجه به حجم فعالیت‌ها و البته حجم چالش‌ها، هر میزان در شهر کار کنیم شات مردم را بالاتر برده‌ایم، زیرا اعتقاد داریم مردم اهواز لایق بهترین زندگی هستند و اهواز می‌تواند به زیباترین شهر کشور تبدیل شود.

شهردار اهواز تصریح کرد: اقدامات فراوانی در زمینه رفع گره‌های ترافیکی با ساخت تقاطع های هم سطح و غیر هم سطح به خصوص در مناطق محروم در حال انجام و یا برنامه‌ریزی است و خوشبختانه سپاه و قرارگاه خاتم پای بخشی از این فعالیت ها هستند تا بتوانیم گره های ترافیکی و همچنین مسیرها را کاهش دهیم، کما اینکه اکنون در فلکه دانشگاه شهید چمران و در چارشیر دیگر شاهد ترافیک و مشکل تردد نیستیم و امیدواریم تا اواسط شهریورماه پروژه میدان شهید بندر را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه استاندار، امام جمعه، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در اجرای پروژه ها همکاری خوبی با شهرداری داشته‌اند گفت: توجه به اجرای وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی یکی از اتفاقات مهم و مثبتی است که می‌بایست در تمامی دستگاه‌ها و شرکت‌های موجود در خوزستان ایجاد شود، کما اینکه شرکت فولاد خوزستان در این زمینه فعالیت خوبی داشته و توانسته با ایجاد تفرجگاه بخشی از جمعیت اهواز را زیرپوشش قرار دهد.

شهردار اهواز گفت: یکی از موضوعاتی که انتظار داریم شهروندان به آن توجه کنند، موضوع جمع‌آوری زباله است، متاسفانه زباله‌ها در طول روز بارها و بارها و در ساعت‌های مختلف توسط شهروندان به بیرون از خانه‌ها گذاشته می شوند، این موضوع باعث چند باره کاری و تحمیل هزینه ها بر دوش شهرداری شده است، انتظار داریم شهروندان در این زمینه ساعت مشخصی را برای بیرون گذاشتن زباله ها که تعیین شده را رعایت کنند، تا با صرفه‌جویی در هزینه ها به مسائل عمرانی بپردازیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.