استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر حسینی در ایام اربعین امسال در مرز تمرچین‌ گفت: برنامه‌ریزی شده امسال عملیات خروج‌ زائران از این مرز با کمترین مشکل صورت‌ گیرد.

استاندار آذربایجان غربی: عملیات اعزام زائران اربعین از تمرچین تسهیل می‌شود

به گزارش قدس انلاین، محمدصادق معتمدیان ۱۸تیرماه در جلسه ستاد اربعین آذربایجان‌غربی که در فرمانداری نقده برگزار شد، با تاکید بر مشارکت تمامی مردم شهرستانهای مختلف استان در اربعین افزود: همه ۲۰‌ شهرستان تابعه استان در ایام اربعین امسال، حسینی خواهند شد.

وی با بیان اینکه مرز تمرچین‌ نزدیک‌ترین مرز به شهر مقدس سامرا است، اضافه کرد: امسال علاوه بر برنامه ریزی برای عبور زوار پنج استان شمال غرب از تمرچین، میزبان زائرانی از کشورهای همسایه و حوزه قفقاز نیز خواهیم‌ بود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه دمای هوا در مرز تمرچین‌ نسبت به دیگر مرزها خنک تر است، ادامه داد: همین امر در کنار خاطره خوبی که از میزبانی سال گذشته در اذهان باقی مانده، زمینه حضور هرچه بیشتر زوار را فراهم خواهد کرد.

معتمدیان با تاکید بر اینکه حضور پرشور اقشار مختلف مردم در ایام اربعین سال گذشته برای پذیرایی از زوار الحسین (ع) نمود وحدت و انسجام بود، گفت: حضور برادران اهل سنت و اقلیت‌های دینی در ایام اربعین سال گذشته و میزبانی از زائران اربعین ، نشان داد که امام حسین (ع) متعلق به همه انسانهاست و امسال هم همین امر تکرار خواهد شد.

وی یکی از ظرفیت های حمل و نقل در منطقه را وجود خط ریلی در شهر نقده عنوان و یادآور شد: اگر بتوانیم ظرفیت راه آهن را فعال کنیم بطوری‌که روزانه چند رام قطار از مبدأ تهران به نقده بیاید، در جابجایی زائران تحول بسیار خوبی صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری جشن‌های بی نظیر مردمی صورت گرفته در استان در عید غدیرخم امسال، افزود: اربعین هم از جمله ایامی است که همه پای کار می‌آیند و همین امر موجب ارائه خدمات بهتر به زوار الحسین (ع) شود.

راهپیمایی اربعین امسال از اوایل شهریور آغاز خواهد شد و در نیمه این ماه به اوج خود خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.