دبیر کانون مرغداران گوشتی گفت: قیمت تمام شده مرغ برای مرغدار ۵۷ هزار تومان است که با این قیمت، گوشت مرغ در بازار نباید بیش از ۸۰ هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد.

گوشت مرغ در بازار نباید بیشتر از ۸۰ هزار تومان باشد

به گزارش قدس آنلاین، پرویز فروغی دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی، درباره افزایش قیمت مرغ در بازار، افزود: اکنون قیمت گوشت مرغ در حال نزدیک شدن به قیمت واقعی خود است، اما در حال حاضر دلیل بالا رفتن قیمت مرغ کاهش تولید است و مرغداران با تمام ظرفیت خود تولید نمی‌کنند.

وی یکی از مشکلات را تامین نهاده‌ها دانست و اضافه کرد: تولیدکننده پول نهاده را واریز و ۲ ماه بعد نهاده را دریافت می‌کند که در این مدت باید نهاده را از بازار آزاد تهیه کند.

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی اضافه کرد: در این مدت دو ماه طول می‌کشد تا نهاده به دست تولیدکننده برسد؛ بنابراین هزینه‌های تولید افزایش می‌یابد

فروغی با تاکید بر اینکه مرغ در حال حاضر به قیمت واقعی خود نزدیک شده و قبول نداریم که مرغ گران شده است، گفت: مرغدار نهایتا ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان مرغ را به فروش می‌رساند و نهادهای نظارتی باید به این موضوع ورود کنند که چرا گشوت مرغ در بازار ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این مبلغ اضافی به جیب تولیدکننده نمی رود.

وی تاکید کرد: قیمت مصوب مرغ زنده کیلویی ۵۲ هزار تومان است که ما به آن معترض بودیم، زیرا قیمت مرغ برای تولیدکننده ۵۷ هزار تومان تمام می‌شود و اصلا اجازه فروش در خارج از شبکه را نداریم و مرغ را خارج از این شبکه به فروش نمی‌رسانیم.

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی بیان کرد: تولیدکننده حتی نمی‌تواند مرغ را ۲ هزار تومان بیشتر بفروشد؛ وقتی از درب مرغداری خارج شود تولیدکننده نمی‌داند این مرغ خارج از شبکه عرضه می‌شود یا خیر؛ تولیدکننده با مجوز دامپزشکی مرغ را به فروش می‌رساند و بدون مجوز اصلا فروش مرغ امکان پذیر نیست.

فروغی گفت: تعزیرات فقط با تولیدکننده برخورد می‌کند. قیمت مرغ بر اساس مولفه‌های تولید تعیین می‌شود و به تولید کننده ربطی ندارد. مواد اولیه تولید وقتی ارزان در اختیار ما قرار بگیرد، مرغ ارزان هم در اختیار مصرف‌کننده قرار می گیرد. بر اساس قیمت مصوب ۵۲ هزار تومانی قیمت مرغ زنده اعلامی دولت، قیمت گوشت مرغ برای مصرف کننده باید ۷۳ هزار تومان باشد.

وی تصریح کرد: قیمت تمام شده مرغ برای مرغدار ۵۷ هزار تومان است که گوشت مرغ باید به قیمت ۸۰ هزار تومان (قیمت فعلی مرغ در بازار) در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد؛ اگر مولفه‌های تولید با قیمت ارزان‌تر در اختیار مرغدار قرار بگیرد، قطعا قیمت مرغ هم ارزان می‌شود.

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: تولیدکننده وظیفه مکانیزه کردن فرایند تولید را ندارد و دولت باید تولید را مکانیزه کند تا هزینه‌ها پایین بیاید.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.