معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در واکنش به تبدیل مسجد به باشگاه ورزشی گفت: در صورتی که مسجد مجددا احیا نشود، با مسببان برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

 واکنش دادگستری استان مرکزی به تغییر کاربری یک مسجد

به گزارش قدس آنلاین، شهردار یکی از شهرهای استان مرکزی در اقدامی نابخردانه و ناپسند مسجد محله را با تغییر کاربری به باشگاه ورزشی تبدیل کرده است، این در حالی است که در روایت مسجد به عنوان نقطۀ تعامل، توسعه، محبت، مودت، انس و اخوت در بین امت مسلمان معرفی شده و جایگاه و اهمیت بسیاری در جامعه دارد.

مساجد از دیرباز کانونی قوی برای  اجتماعات مردمی و بستری برای حل مشکلات مردمی بوده‌اند که می بایست احیاء و تقویت کارکرد پیشین آنها علی الدوام مورد توجه وافر قرار بگیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک پیرامون این اقدام نابخردانه گفت: در صورتی که مسجد مجددا احیا نشود، با مسببان برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

محسن خیرمند افزود: در بازرسی‌های اخیر کارشناسان تخصصی این معاونت از یکی از شهرهای استان، با موردی عجیب و در عین حال ناپسند مواجه شدیم و آن تغییر کاربری مسجد واقع در پارک مرکزی این شهر به باشگاه ورزشی بود که باید از مسوولان شهرداری این شهر پرسید که آیا واقعا امکان ساخت یک باشگاه ورزشی مجزا در این شهر وجود نداشت که مسجد را به باشگاه ورزشی تبدیل کردید؟

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی بیان کرد: لازم است مسوولان این شهر در سریع‌ترین زمان نسبت به اعاده وضعیت محل مذکور به کاربری مسجد اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: مسوولان دستگاه مدیریت شهری همواره باید دیدی توسعه محور نسبت به کارکرد مساجد در شهرها داشته باشند تا منجر به وفاق و افزایش معنویت در جامعه شود تا هدف نهایی که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است، حاصل شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.