معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از تشکیل حدود ۶۰۰ آشیانه توسط پرستوهای دریایی تیره در غرب تالاب بین المللی انزلی خبر داد.

تشکیل حدود ۶۰۰ آشیانه پرستوی دریایی تیره در تالاب انزلی
به گزارش قدس آنلاین،  تورج صادقی با اعلام این خبر اظهار کرد: در غرب تالاب بین المللی انزلی حدود ۱۲۰۰ قطعه پرستوی دریایی تیره در چندین کلونی بزرگ ۶۰۰ آشیانه درست کردند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: این گونه به صورت کلونی در غرب تالاب بندر انزلی زاد آوری دارند.

وی تصریح کرد عمق مناسب آب، پوشش گیاهی مطلوب و زنجیره غذایی کامل باعث به وجود آمدن بستری مناسب برای لانه گزینی این پرنده‌ها شده است.

صادقی ادامه داد: حلقه گذاری جوجه‌های پرستو های دریایی در غرب تالاب توسط کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش صورت پذیرفت.

گفتنی است؛ پرستو دریایی تیره با (نام علمی: Chlidonias hybridus) گونه‌ای پرستوی دریایی از تیرهٔ کاکاییان است، این پرستوی دریایی پرنده‌ای پر جنب و جوش است که برای به دست آوردن غذا شیرجه رفته و آن را می‌قاپد.

این پرنده اغلب در آب‌های داخلی زندگی می‌کند و در زمستان‌ها نیز گاه به صورت گذری در کرانه‌های دریاها دیده می‌شود و بر علف‌های شناور روی آب در تالاب‌ها آشیانه می‌سازد. پرستوی دریایی تیره در استان گیلان و در تالاب انزلی لانه‌گذاری و جوجه آوری می‌کند.

از دیگر زیستگاه جوجه آوری این پرنده در استان گیلان، تالاب گیلده شهرستان شفت، زربیجار املش و فشتام رشت است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.