مدیرعامل شرکت نفت دولتی سوریه اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا تولید نفت و گاز این کشور را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

کاهش تولید نفت و گاز سوریه به خاطر تحریم‌های آمریکا

‌به گزارش قدس آنلاین به نقل از شینهووآ، فرهان جمیل عبدالله، مدیرعامل شرکت نفت دولتی سوریه، گفت: تحریم‌های آمریکا باعث شده تا تولید نفت و گاز این کشور به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

وی تأکید کرد: به خاطر حضور نظامی آمریکا در سوریه و تحریم‌های این کشور، تولید نفت سوریه از 385 هزار بشکه در روز، در دوران پیش از بحران داخلی، به 15 هزار بشکه روزانه در شرایط کنونی رسیده است. تولید گاز سوریه هم از 30 میلیون مترمکعب در روز به 10 میلیون مترمکعب در روز کاهش یافته است.

کاهش تولید نفت و گاز سوریه به خاطر تحریم‌های آمریکا

عبدالله در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و انرژی سوریه که هم‌اکنون در دمشق در حال برگزاری است، تأکید کرد که این شرکت با هدف کم کردن تبعات منفی اقدامات آمریکا فعالیت‌های خود در مناطق تحت کنترل دولت سوریه در غرب رودخانه فرات را افزایش داده و در 5 نقطه با هدف جبران کمبود تولید در حال حفر چاه نفت است.

در نمایشگاه نفت، گاز و انرژی سوریه 55 شرکت داخلی و بین‌المللی که در حوزه صنایع نفتی، اکتشافات و مشاوره فعالیت می‌کنند، شرکت کرده‌اند.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، حسن قدور، وزیر نفت سوریه، گفت که ضرر واردشده به بخش معادن، گاز و نفت سوریه بالغ بر 100 میلیارد دلار بوده است.

پایان پیام/‌

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.