به دنبال اعتراضات گسترده بین‌المللی نسبت به حملات هوایی ارتش سودان در شهر ام‌درمان استان خارطوم و کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی، ارتش سودان هرگونه بمباران مناطق مسکونی در ام درمان را تکذیب کرد.

ارتش سودان بمباران مناطق مسکونی را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی ارتش سودان گفت: «شبه نظامیان شورشی (نیروهای واکنش سریع) در چارچوب اطلاعات کذب رسانه‌ای و دروغگویی مستمری که در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر تخلفات و جنایات مستمر خود علیه غیرنظامیان دنبال می‌کنند، دیروز با صدور بیانیه ای نیروهای ارتش را متهم به انجام حمله هوایی در ام‌درمان کرده‌اند».

سخنگوی ارتش سودان افزود: «نیروی هوایی سودان دیروز شنبه با هیچ هدف متخاصم در ام‌درمان برخورد نکرده است».

وی ادامه داد: «ما بیش از یک بار به صراحت اعلام کرده‌ایم که شبه‌نظامیان (نیروهای واکنش سریع) همزمان با پرواز هواپیماهای ما، مناطق مسکونی را با توپ و موشک بمباران می‌کردند تا نیروهای مسلح را متهم به هدف قرار دادن شهروندان به دروغ و نادرست کنند».

دبیرکل سازمان ملل حمله هوایی ارتش سودان امروز (یکشنبه) حملات هوایی دیروز در شهر «ام‌درمان» را که منجر به کشته شدن ۲۲ نفر شده است، محکوم کرد.

پیش از این وزارت بهداشت در شهر خارطوم اعلام کرد که طی یک حمله هوایی از سوی ارتش سودان در منطقه «دارالسلام» در شهر ام درمان ۲۲ نفر کشته شدند.

چند ساعت پس از این حمله، ارتش سودان در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که نیروهایش، عملیاتی در ام درمان انجام دادند و در آن تعدادی از «نیروهای سرکش و نافرمان کشته شده و تجهیزات نظامی آن ها تخریب شده است».

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به (حمیدتی) بر سر قدرت آغاز و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

طی این مدت نبردهای گاه بسیار سنگین بین دو طرف جریان داشته که تاکنون موجب کشته شدن چند صد سودانی و آوارگی و ترک دیار حدود سه میلیون نفر دیگر شده است.

ارتش سودان مدعی یکپارچه کردن نیروهای نظامی این کشور برای رفتن به سمت تشکیل نهادهای دموکراتیک و واگذاری قدرت به دولتی غیرنظامی است، اما نیروهای پشتیبانی سریع مدعی است که ارتش سودان مانع تشکیل دولت غیرنظامی شده و روند دموکراتیک در این کشور را به خطر انداخته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.