دومین بانک شیر شمال شرق کشور با عنوان "بانک شیر حضرت علی اصغر(ع)" روز یکشنبه در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور افتتاح شد.

دومین بانک شیر شمال شرق کشور در نیشابور افتتاح شد

به گزارش قدس خراسان، رئیس بانک شیر حضرت علی اصغر(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: این مرکز در مجاورت بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان حکیم نیشابور تاسیس و تجهیزات آن با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به وسیله خیّرین سلامت تامین شده است.

نسیم پورعلیزاده با بیان این که با راه‌اندازی این بانک شیر برای ۱۰ نفر شامل ۲ نفر مستقیم و هشت نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است افزود: امید است در این مرکز بتوانیم با تلاش و پیگیری همکاران و مادران اهدا کننده در بانک شیر ماهانه بیش از ۱۰۰ لیتر شیر اهدایی ذخیره کنیم.

وی با بیان این که هم اکنون ۱۱ بانک شیر در مراکز استان‌های کشور فعال هستند افزود: بانک شیر حضرت علی اصغر(ع) نیشابور به عنوان دوازدهمین بانک شیر در کشور و نخستین بانک شیر در سطح شهرستان‌های کشور و در استان خراسان رضوی دومین بانک شیر پس از بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می‌رود.

رئیس بانک شیر حضرت علی اصغر(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: نجات زندگی نوزادان زودرس، نوزادان متولد شده با وزن پایین، نوزادان متولد شده پرخطر در بخش مراقبت‌های ویژه و نوزادان محروم از شیر، از جمله اهداف تاسیس این مرکز است.

وی افزود: ترویج و حمایت از تغدیه با شیر مادر، کمک به خانواده‌های نوزادان پر خطر و کاهش بار مالی خانواده‌ها و سیستم درمانی از دیگر اهداف تاسیس بانک شیر در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور به شمار می‌رود.

پور علیزاده با بیان این که نوزادان نارس و بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان این شهرستان در اولویت اهدای شیر هستند ادامه داد: در صورت فراهم شدن سایر امکانات ما می‌توانیم شیر مادر را برای نوزادان مادرانی که به دلیل بیماری و مصرف بعضی از داروها که نمی‌توانند نوزادشان را از شیر خود تغذیه کنند از بانک شیر تامین کنیم.

 رئیس بانک شیر حضرت علی اصغر(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در بانک شیر پس از حصول اطمینان از سلامت مادران اهدا کننده و شیراهدایی، شیر در ظروف استریل شده و در دستگاه پاستوریزه قرار می‌گیرد و بعد از انجام مراحل پاستوریزاسیون کشت مجدد شیرها انجام می شود و برای اهدا به نوزادان نیازمند شیر آماده می شود.

وی افزود: از مادران دارای فرزند شیرخوار کمتر از یک سال که شیر مازاد دارند می خواهیم برای تامین شیر نوزادان نیازمند شیر در امر خیر و خداپسندانه اهدای شیر مشارکت کنند.

این مراسم با حضور خیّرین سلامت، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، امام جمعه و رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان نیشابور برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.