استاندار آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه استان در حوزه ایجاد اشتغال طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بسیار موفق بوده است، گفت: نرخ‌ بیکاری استان در بهار امسال به رقم بی‌سابقه ۶.۷ درصد رسید.

نرخ‌ بیکاری آذربایجان‌ غربی به رقم ۶.۷ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان در نشست بررسی مصوبه‌های سفر شهرستانی به نقده اظهارداشت:  استان آذربایجان غربی در رتبه پنجم کشور از نظر کمترین نرخ بیکاری قرار گرفت که این رتبه نیز بی‌سابقه است.

وی اضافه کرد: رسیدن استان آذربایجان غربی به رتبه پنجم کمترین نرخ بیکاری کشور در حالی است که طی سال‌های نه چندان دور، در رده‌های آخر این جدول قرار داشت و حتی در سال ۱۴۰۰، نخستین استان کشور در شاخص فلاکت که ترکیبی از نرخ‌ بیکاری و نرخ‌تورم است، بودیم.

وی با یادآوری دیگر موفقیت‌های آذربایجان‌غربی در حوزه اشتغال اظهار کرد: رسیدن به نرخ‌ بیکاری تک‌رقمی در فصول مختلف سال گذشته، کسب رتبه سوم در اشتغال بخش خصوصی در کشور و تحقق ۱۰۹ درصدی تعهدهای اشتغال در سال گذشته در استان از جمله این موفقیت‌ها است.

استاندار آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه استان در مسیر توسعه قرار گرفته است، ادامه داد: آثار برنامه‌های مدیریتی در توسعه استان مشهود است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌ها، افزایش صادرات استان و رفع مشکلات در مرزها و تجارت بین الملل است که در دستور کار جدی مدیریت استان آذربایجان غربی قرار دارد.

معتمدیان افزود: آذربایجان غربی در سال‌های اخیر جزو امن‌ترین استان‌های کشور بود که همین امر موجب ارتقای نرخ سرمایه‌گذاری در استان شد که این روند با قدرت ادامه می‌یابد.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری با اشاره به برنامه میان مدت تعریف شده برای شهرستان‌های مختلف استان اظهار کرد: در این راستا در شهرستان نقده، ۱۰۱‌ مصوبه اقتصادی و عمرانی به تصویب رسیده و با وجود محدودیت‌ها، برخی از آنها با همت مدیران به نتیجه رسیده و برخی‌ هم در حال تکمیل است.

وی تاکید کرد: یکی از کارهایی که باید با جدیت دنبال و محقق شود، اطلاع رسانی تحقق مصوبه‌ها به افکار عمومی و نیازمند همت همه مدیران است.

در این نشست که نزدیک چهار ساعت به طول انجامید، همه مصوبات و پیشرفت آنها با جزئیات مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.