دادستان عمومی و انقلاب آستارا با هشدار درباره پیامدهای محیط زیستی ورود فاضلاب شهری به خیابان و رودخانه‌ها، گفت: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هرگونه اقدام و تهدید علیه بهداشت عمومی جرم شناخته شده و موجب حبس تا یک سال خواهد شد.

هشدار دادستان آستارا درباره پیامد ورود فاضلاب شهری به رودخانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، یاسر همدمی اظهار کرد: سرازیر شدن فاضلاب‌های شهری به رودخانه‌ها، خیابان‌ها و تالاب‌ها، موجب آلودگی‌های محیط زیست شده و در مواردی سلامت عمومی شهروندان را به خطر انداخته و حتی باعث مرگ و میر افراد می گردد.

وی با بیان اینکه نهادهای متولی از جمله مدیریت آب و فاضلاب شهری، حفاظت محیط زیست، شهرداری‌ها و همچنین شبکه بهداشت و درمان باید در جهت مدیریت صحیح فاضلاب شهری اقدامات مقتضی را به عمل آورند، افزود: دستگاه قضایی جهت صیانت از حقوق عامه و حفظ سلامت شهروندان نظارت و برخورد لازم را انجام داده و در مواردی مجازات قانونی را اعمال کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا با اشاره به اینکه به جهت اهمیت و توجه به مسئله دفع فاضلاب، قانونی تحت عنوان مدیریت پسماندها در سال ۱۳۸۳ تصویب شده که هرگونه آلودگی محیط زیستی را جرم انگاری کرده است، گفت: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هرگونه اقدام و تهدید علیه بهداشت عمومی جرم است و دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و مواد زائد ممنوع بوده و موجب حبس تا یک سال خواهد شد.

همدمی تصریح کرد: در شهرستان مرزی بندر آستارا در موارد متعددی از طریق ادارات بهداشت و درمان، شهرداری‌ها و محیط زیست مواردی از جمله تهدید بهداشت عمومی گزارش شده است که دستگاه قضایی حتی‌المقدور نسبت به رفع معضلات بهداشتی و همچنین مجازات مجرمین نیز اقدام کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.