معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از کشف و جمع آوری ۱۲۴۹ فقره انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۶۳ فقره انشعاب به مجاز تبدیل شده است.

کشف بیش از ۱۲۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، محمد سلطانی اظهار کرد: میزان سرقت آب از طریق انشعاب غیرمجاز ۱۳۲ هزار و ۶۷ مترمکعب و به ارزش ۳۰ میلیارد ریال بوده است. در همین زمینه اکیپ‌های گشت آب در شهرستان‌های استان ایجاد شده است و این اکیپ‌ها در راستای توزیع عادلانه آب و جلوگیری از استفاده‌های غیر ضرور و نامتعارف توسط مشترکین و ترویج فرهنگ رعایت الگوی مصرف هم فعالیت می‌کنند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی شناسایی انشعاب غیر مجاز را نتیجه پیمایش خطوط و شبکه‌های توزیع آب دانست و ادامه داد: انشعاب‌های کشف شده که به‌طرز ماهرانه‌ای در باغ ویلاها و دامداری‌ها و ... مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند توسط اکیپ‌های گشت آب کشف وشناسایی و با مساعدت و اخذ مجوز دادستانی و همکاری نیروی انتظامی قطع و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به بحران خشکسالی و کمبود شدید ذخایر و منابع تامین آب، اقدام افراد در نصب انشعاب غیر مجاز را باعث آلودگی شبکه و هدر رفت و افزایش آب به حساب نیامده دانست که با اخذ نیابت قضایی درمعیت مامورین انتظامی به محل مراجعه و نسبت به تنظیم صورت جلسه و قطع انشعاب و معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی اقدام می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه برخورد با پدیده سرقت آب در استان با قوت ادامه دارد، گفت: از مردم درخواست می‌شود تا هرگونه تخلف در حوضه آب و انشعاب غیرمجاز را از طریق شماره تلفن ۱۲۲ اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.