رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از توقیف هزار و ۲۶۱  دستگاه خودرو به علت نداشتن پلاک، پلاک تقلبی، پلاک مخدوش و دستکاری در رقم پلاک و معرفی رانندگان متخلف به مرجع قضائی طی ۳ ماهه سال جاری خبر داد.

توقیف ۱۲۶۱ خودروی بدون پلاک و پلاک مخدوش در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمدرضا محمدی  با اعلام اینکه ماموران پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان در ۳ ماهه سال جاری تعداد ۲۱۲ دستگاه خودرو که بدون داشتن پلاک در سطح معابر شهری استان تردد می‌کردند را شناسایی و توقیف کردند، اظهار کرد: البته از این تعداد ۱۶۳ مورد مربوط به شهر اصفهان بودند.

وی با اشاره به برخی از خودروهای توقیفی که به دلیل نقص فنی از سوی کارشناسان پلیس راهور پلاک آنها فک شده، افزود: پس از فک پلاک به آنها پلاک تعمیری داده شده بود و باید ظرف ۴۸ ساعت به یکی از تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و پس از رفع نقص خود به پلیس راهور مراجعه و پلاک خود را دریافت می‌کردند، اما بدون توجه به این موضوع به‌صورت بدون پلاک در سطح شهر تردد داشتند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان، تصریح کرد: همچنین طی این مدت هزار و ۴۹ دستگاه خودرو به علت دارا بودن پلاک تقلبی، دستکاری در اعداد و ارقام پلاک و مخدوش بودن پلاک در سطح استان توقیف شدند که ۳۲۰ مورد از این خودروها مربوط به شهرستان اصفهان بود.

وی با بیان اینکه تردد با خودروی بدون پلاک، پلاک مخدوش و دستکاری شده و یا پلاک های تقلبی جرم است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، گفت: براساس ماده ۷۲۰ آئین نامه راهنمایی و رانندگی علاوه بر جریمه رانندگان این‌گونه خودروها برای رسیدگی قانونی به مرجع قضائی معرفی می‌شوند.

سرهنگ محمدی در پاسخ به این سوال که خودروهای مذکور چه مدت در پارکینگ‌ها توقیف می مانند گفت: مدت زمان توقیف خودرو و نحوه برخورد با متخلفان توسط قاضی دادگاه تعیین می‌شود و براساس رای صادره در خصوص رانندگان متخلف تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی به افرادی که با خودروهای فاقد پلاک یا با پلاک‌های تقلبی، مخدوش و دستکاری شده در شهر تردد می‌کنند هشدار داد و گفت: گشت‌های ویژه پلیس راهور به‌صورت هوشمند تردد این گونه خودروها را در سطح معابر شهری رصد می‌کنند و از تردد آنها جلوگیری خوهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.