متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس بررسی های انجام شده ۸۰ درصد از جمعیت خانم ها و ۷۵ درصد مردان در کشور دچار کمبود ویتامین دی هستند بنابراین توصیه می شود این ویتامین به صورت دوره ای استفاده شود.

حدود ۸۰ درصد خانم ها کمبود ویتامین دی دارند

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، عبدالرضا نورزوی با اشاره به اینکه برای دریافت ریز مغذی ها بهتر است که از منابع طبیعی این  نیاز تامین شود، اظهار کرد: نوع خوراکی ویتامین دی اثر بخشی بیشتر دارد، و باید هر دو هفته تا یک ماه این ویتامین مصرف شود و برای افرادی که ویتامین دی پایین دارند مصرف روزانه با دز مشخص تجویز می شود.

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دندان های پوسیده نشان دهنده کمبود کلسیم و ویتامین دی است، تصریح کرد: آهن یکی از ریز مغذی های مهم بدن  است که برای خون سازی نیاز به این ریز مغذی وجود دارد اما مصرف زیاد آن موجب اکسید شدن در بدن می شود و مضراتی دارد.

وی با بیان اینکه برای افرادی که دچار کم خونی ناشی از فقر آهن هستند مصرف آهن توصیه می شود، بیان کرد: نحوه مصرف مکمل ها برای  ورزشکاران حرفه ای باید زیر نظر پزشک باشد، البته مصرف  مکمل هایی که حاوی  مواد و هورمون استروئیدی برای چربی سوزی و عضله سازی هستند تحت هیچ شرایطی توصیه نمی شود.

نوروزی با اشاره به اینکه یک ورزشکار حداقل ۷۵۰ گرم میوه و سبزیجات در روز باید مصرف کند اما در کنار آن می تواند از مولتی ویتامین های معمول نیز بهره ببرد، گفت:  سبزیجات و میوه های قرمز رنگ حاوی ویتامین آ و آنتی اکسیدان هستند که برای سبد غذایی عموم مردم و ورزشکاران بهترین گزینه محسوب می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.