مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه گرمای هوا فردا هم در تهران افزایش می‌یابد، گفت: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه بالای صفر، خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد: افزایش گرما در پایتخت و خنکای هوا در شهرکرد

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز سه شنبه ۲۰ تیر در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، مناطقی از اردبیل و سواحل خزر رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، این وضعیت روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر ادامه دارد.

وی افزود: در دو روز آینده خصوصا در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات شمال شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار پراکنده داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواخر وقت سه‌شنبه تا جمعه ۲۳ تیر وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گردوخاک در جنوب شرق، شمال شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز پنجشنبه در سواحل خزر بارش پراکنده داریم و روز جمعه جوی پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است.

ضیائیان گفت: از سه شنبه تا جمعه هفته جاری در شرق کشور به‌ویژه زابل طوفان گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود، همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شمال غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور خیزش گردوخاک داریم.

وی اضافه کرد: از سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر دمای هوا کاهش می‌یابد.

* افزایش ارتفاع موج در سواحل و فراساحل بوشهر و خوزستان

وی ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، توضیح داد: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۰ تا پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۲، افزایش سرعت وزش باد تا محدوده ۳۸ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۲ متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراسواحل استان بوشهر و خوزستان پیش‌بینی می‌شود، در این راستا احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی درسواحل و فراسواحل، وجود دارد.

وی گفت: توصیه می‌شود اجتناب از فعالیت‌های شنا وغواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی دریایی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل، در دستور کار باشد.

* تهران فردا گرم‌تر می‌شود

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در باره وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه فردا هم در تهران افزایش دما داریم، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۴۰ و ۲۸ درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/‌

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.