رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون مانع از انتشار ۵۰ میلیون تن گاز آلاینده شده است.

نیروگاه اتمی بوشهر مانع از انتشار ۵۰ میلیون تن گاز آلاینده شد

به گزارش قدس انلاین، رضا بنازاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر یک نیاز ضروری در دنیای امروز است و انرژی هسته‌ای نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به آینده انرژی متعلق به انرژی هسته‌ای است خاطرنشان کرد: در کشور ما برنامه‌های خوبی برای تولید برق به وسیله نیروگاه‌های هسته‌ای طراحی شده است.

رئیس شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: در برخی از کشورها ۷۰ درصد از انرژی به وسیله نیروگاه‌های اتمی تأمین می‌شود و در ایران نیز باید با برنامه‌ای اصولی این مسیر را طی کنیم.

وی با اشاره به احداث ۵۵ نیروگاه هسته‌ای در قاره آسیا تصریح کرد: سوخت‌های فسیلی محدود است و بسیاری از کشورها به دنبال انرژی‌های جایگزین برای این سوخت‌ها هستند که نیروگاه هسته‌ای گامی مهم در این زمینه است.

بنازاده با اشاره به فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر با تولید هزار مگاوات برق در سال افزود: نیروگاه‌های اتمی نقش مهمی در کاهش گرمایش زمین دارند.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر سالانه از انتشار هفت میلیون تن گاز آلاینده جلوگیری می‌کند ادامه داد: این نیروگاه تاکنون مانع از انتشار ۵۰ میلیون تن گاز آلاینده و ورود آن به اتمسفر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.