وزیر بازرگانی عراق اعلام کرد که این کشور حجم ذخایر استراتژیک گندم خود را به ۵ میلیون تن افزایش داده است و هر کیسه آرد در این کشور ۹.۱۶ تا ۲۱ دلار قیمت دارد.

قیمت ۴۵۰ هزار تا بیش از یک میلیون تومانی آرد در عراق

به گزارش قدس آنلاین، اثیر الغریری، وزیر بازرگانی عراق، اعلام کرد که این وزارتخانه حجم ذخایر استراتژیک گندم این کشور را به ۵ میلیون تن رسانده است.

وی طی دیدار با فرماندار استان صلاح‌الدین عراق گفت که این وزارتخانه از دوران بحرانی که حجم ذخایر استراتژیک گندمش فقط برای یک ماه عراق کافی بود عبور کرده و ۵ میلیون تن کنونی، نیاز بیش از یک سال عراق را تامین می‌کند.

وزیر بازرگانی عراق همچنین تصریح کرد که حجم ذخایر مواد غذایی این کشور برای تامین نیاز ۴ ماه مردم عراق کافی است.

قیمت ۴۵۰ هزار تا بیش از یک میلیون تومانی آرد در عراق

این مقام عراقی تأکید کرد که قیمت آرد در این کشور بیشتر از ۱۲ هزار دینار معادل ۹.۱۶ دلار به ازای هر کیسه نیست و قیمت آرد با گندم با کیفیت هم ۲۱.۳۷ دلار معادل ۲۸ هزار دینار است.

گفتنی است؛  با این حساب با در نظر گرفتن دلار آزاد حدود ۵۰ هزار تومانی، هر کیسه آرد در عراق بین ۴۵۰ هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان به فروش می‌رسد.

الغریری تأکید کرد که قیمت مواد غذایی در عراق افزایش نیافته و دلیل آن هم این است که وزارت بازرگانی این کشور با این مسئله مقابله کرده و به دقت قیمت‌ها را زیر نظر دارد.

یکی از مقامات وزارت بازرگانی عراق هم پیشتر اعلام کرده بود که پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری ۴ تا ۴.۵ میلیون تن گندم در این کشور برداشت شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.