تولیت آستان قدس رضوی معرفت افزایی را موجب پایداری و مصونیت انسان دانست و بر لزوم عمق بخشی جشن‌های زیر سایه خورشید تأکید کرد.

معرفت‌افزایی و عمق بخشی باید در جشن‌های زیر سایه خورشید مدنظر باشد

تولیت آستان قدس رضوی معرفت افزایی را موجب پایداری و مصونیت انسان دانست و بر لزوم عمق بخشی جشن‌های زیر سایه خورشید تأکید کرد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم شکرانه شانزدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید که با حضور مسئولان و خدام رضوی فعال این جشن‌ها در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، بر اهمیت گسترش و عمق بخشی این جشن‌ها تأکید و اظهار کرد: مناسبت‌های مذهبی از جمله دهه کرامت و جشن‌های زیر سایه خورشید فرصتی برای آشنا سازی و تقویت ارتباط مردم و بخصوص نسل جوان با ائمه اطهار(ع) است که باید از آن به بهترین نحو بهره بردای کرد.

وی در ادامه با اشاره به جذبه ائمه اطهار(ع) و عشق و علاقه مردم به این وجودهای مقدس، ابراز کرد: حضور میلیونی زائران در حرم مطهر امام رضا(ع) علی رغم شرایط و مشکلات اقتصادی نشانه‌ای از کرامت و حیات امام، عشق و علاقه مردم و جذبه و مغناطیسی است که در این بارگاه قدسی وجود دارد.

تولیت آستان قدس رضوی یکی از رسالت‌های مهم کاروان‌های زیر سایه خورشید را عمق بخشی به محبت و عشق مردم نسبت به ساحت قدسی امام علی بن موسی الرضا(ع) دانست و عنوان کرد: این کاروان‌ها باید عشق و محبت نسبت به ائمه اطهار(ع) را در مردم زنده کنند و عمق ببخشند؛ زیرا مکتب رضوی مکتب اسلام ناب محمدی و زندگی کریمانه است و حیات طیبه و سعادت دنیوی و اخروی انسان را تأمین می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ابراز کرد: عمق بخشی به اعتقادات و باورها موجب انسان سازی است و از آن جهت مهم بوده که پایدارترین محبت‌ها و ارادت‌ها به ائمه اطهار(ع) در نتیجه افزایش معرفت به وجود می‌آید؛ لذا از امور مهمی که در برنامه‌های زیر سایه خورشید باید مد نظر باشند، توجه به جنبه‌های تربیتی، معرفتی و عمق بخشی است.

گفتنی است؛ جشن‌های زیر سایه خورشید هر ساله در ایام ولادت حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) و دهه کرامت در قالب زیارت از راه دور با انتقال پرچم بارگاه منور رضوی به سراسر کشور و سطح بین الملل توسط آستان قدس رضوی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.