معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شیوع بیماری ویروسی جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: سرگیجه، بی حالی، اسهال و استفراغ، ضعف و ... در زمره علائم این بیماری است.

شیوع بیماری ویروسی جدید در شاهرود/ مردم آب را بجوشانند

به گزارش قدس انلاین، آرش صیدآبادی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شیوع بیماری ویروسی در شاهرود و میامی خبر داد و ابراز کرد: طی چند روز اخیر موارد متعددی از علائم یکسان در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های شهرستان شاهرود گزارش شده است.

وی با بیان اینکه افراد با علائمی مانند اسهال، حالت تهوع، ضعف، سرگیجه و خستگی و همچنین سردرد به پزشکان و درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند، ابراز کرد: تحقیقات ما نشان می‌دهد که این بیماری ویروسی است و به تازگی شیوع پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه راهکارهای مقابله با این ویروس مانند همه بیماری‌های ویروسی دیگر عدم تماس، رعایت بهداشت و … است، بیان کرد: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که آب و غذا منشأ این بیماری نبوده است.

صید آبادی با بیان اینکه دوره درمان بیماری وایرال شده مذکور نهایتاً یک هفته است و اغلب مراجعه کنندگان پس از درمان با حال خوش ترخیص شدند، ابراز کرد: استفاده از مایعات فراوان و استراحت در منزل و عدم حضور در مجامع عمومی از مهمترین توصیه‌های ما به مردم است.

وی با بیان اینکه نگرانی‌هایی درباره آب شاهرود به خصوص در زمان کم آبی و اجبار به استفاده از چاه‌های ارگانی در این شهرستان شائبه‌هایی را مطرح کرده که شاید منشأ بیماری از آب باشد، افزود: تا کنون این امر اثبات نشده اما بازهم بهتر است مردم آب را بجوشانند و استفاده کنند.

معاون علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه کلر سنجی هایی که در آب شاهرود صورت گرفته که نتایج آن نشان می‌دهد که سطح کلر مناسب است، تاکید کرد: با توجه به تست کلرسنجی این بیماری ممکن است ریشه و منشأ دیگری داشته باشد اما بازهم آب شاهرود برای آزمایش بیشتر به آزمایشگاه‌ها ارسال شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.