نمایش «ط...» به کارگردانی مجید رحمتی این روزها در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان مخاطبان تئاتر است.

شاهد روایتی جدید از زندگی طیب حاج رضایی باشید/ یک لوطی انقلابی
به گزارش قدس آنلاین، نمایش «ط…» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی مجید رحمتی از ۱۳ تیر ماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است. این اثر نمایشی به روایت افراد مختلف از مقاطع گوناگون زندگی اجتماعی و سیاسی طیب حاج رضایی می‌پردازد.

بازیگران این اثر نمایشی به ترتیب حروف الفبا مه لقا باقری، کهبد تاراج، شهروز دل افکار، آبتین رحمتی، سیدصدرا سبحانیان، شهاب عباسیان، امیر عدل پرور، سیدجواد یحیوی هستند.

این نمایش که برای افراد زیر ۱۲ سال ممنوع است تا ۲۰ تیر ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

سایر عوامل نمایش «ط…» عبارتند از کهبد تاراج مشاور کارگردان، کارن کیانی و هانیه تائبی دستیاران کارگردان، روشان رستم‌پور منشی صحنه، حسین ورزنده، محمد فرجی پور و خدیجه بابادی مدیر صحنه، کهرام تاراج مدیر تولید، ماریا حاجیها طراح گریم، رضا خضرایی طراح نور، سهیلا جوادی طراح لباس، مجید رحمتی طراح صحنه، آرش موسوی طراح صدا و آهنگساز، شایان کیانی طراح پوستر و بروشور و تیزر تبلیغاتی، رضا جاویدی عکاس.

طیب حاج‌رضایی مشهور به طیب و نزد هواداران خود طیب‌خان، یکی از لات‌های سرشناس تهران بود که مشی لوطی‌گری داشت. طیب با وجودی که در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به عنوان یکی از عوامل: شعبان جعفری در حمایت از شاه و مخالفت با دولت مصدق به همراه اراذل و اوباش مشهور نقش ایفا کرد و پاداشش در پی بازداشتی کوتاه‌مدت و میان‌مدت، دریافت امتیاز انحصار واردات موز بود و در سال ۱۳۳۹ نیز برای تولد ولیعهد سنگ تمام گذاشت، اما سه سال بعد ورق برگشت و در حمایت از امام خمینی (ره) عکس ایشان را بر بیرق‌های محرم نصب کرد و بعد از دستگیری حاضر به شهادت دروغ مبنی‌بر اینکه از امام (ره) پول گرفته است، نشد. طیب که به حر انقلاب مشهور است در نهایت به اتهام مشارکت و همکاری در قیام ۱۵ خرداد ۴۲ به اعدام محکوم شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.