فرمانده کل سپاه گفت: علم را کلید دستیابی به موفقیت ها توصیف و با تأکید بر اینکه بدون اقتدار، شکوفایی و دستیابی به مخازن علمی نوین و پیشرفته نمی توانیم در جهان در حال تغییر موفق باشیم.

سرلشکر سلامی: بدون دستیابی به مخازن علمی نوین نمی‌توانیم در جهان موفق باشیم

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «روایت پیشرفت الگوی دانشگاه تراز اسلامی» با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه ، سردار محمدرضا حسنی‌آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) و جمعی از معاونین و مسئولین ستاد فرماندهی کل سپاه و دانشگاه جامع  امام حسین (ع) رونمایی شد.

سرلشکر حسین سلامی در حاشیه این مراسم از دانشگاه به عنوان مبدأ تحولات یک کشور نام برد و اظهار  کرد: شکل گیری روند پیشرفت، قطع وابستگی، اعتبار و اقتدار علمی و فنی، دستاوردهای صنعتی، انسان‌سازی و جامعه‌سازی از دانشگاه آغاز می‌شود و این مهم در افق‌های وسیع و بلند اندیشه‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به وضوح قابل مشاهده است.

وی افزود: اگر کشوری برخوردار از دانشگاه های بزرگ، پیشرفته و اندیشه ساز باشد، به طور قطع می تواند در مسیر ساخت تمدن نیز قرار گیرد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه دانشگاه جامع امام حسین(ع) به عنوان پیشران اصلی ساخت تمدن اسلامی در عرصه علمی و فناوری در نظر گرفته شده است، گفت: رسالت متصور برای این دانشگاه ایجاد زمینه‌ها و مسیرها  برای فتح قله‌های علمی، تغییر و ارتقای تراز علمی کشور است که به این منظور گام های مطلوبی برداشته شده و طراحی لازم برای افق بلند مدت صورت پذیرفته است؛ هر چند  تاکنون بخشی از این مسیر عزت آفرین به خوبی طی شده و محصولات و دستاوردهای علمی مجسم این دانشگاه امروز می تواند در معرض رویت و قضاوت قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه در دانشگاه جامع امام حسین (ع) اهمیت دارد این است که عناصر توانمند مدیریت سپاه در حد و اندازه پاسداری از انقلاب اسلامی شکل گرفته و تربیت فرماندهان، مدیران، اندیشمندان و متخصصان در حوزه های مختلف از علوم انسانی تا علوم تجربی و فنی برای پیشرفت انقلاب در این دانشگاه شکل بگیرد.

سرلشکر سلامی با اشاره به گسترش زیرساخت های دانشگاه جامع امام حسین (ع) با هدف دست یافتن به اهداف عالی علمی اظهار کرد: جذب اعضای هیأت علمی با تراز و کیفیت بالا، ایجاد زیرساخت‌های فناورانه، تأسیس پارک علم و فناوری و تعیین مسائل و موضوعات اساسی مورد نیاز دفاع از انقلاب اسلامی از جمله اقداماتی است که انجام شده است؛ هر چند مسیر رشد و پیشرفت بدون توقف و همواره در جریان است.

وی با تاکید بر اینکه شاهد شکوفایی حرکت‌های علمی در دانشگاه جامع امام حسین(ع) هستیم، گفت: امیدوارم در تداوم این پیشرفت‌ها ،در آینده‌ای نزدیک شاهد دستیابی به اهداف و دستاوردهای بزرگ علمی در این دانشگاه باشیم.

فرمانده کل سپاه، علم را کلید دستیابی به موفقیت ها توصیف و با تأکید بر اینکه بدون اقتدار، شکوفایی  و دستیابی به مخازن علمی نوین و پیشرفته نمی توانیم در جهان در حال تغییر موفق باشیم گفت: به یاری خداوند متعال و با توان علمی می توانیم به تمامی اهداف بلندی که در منظومه بزرگ انقلاب اسلامی ترسیم کرده ایم دست یابیم.

سرلشکر سلامی در پایان با قدردانی از تلاش و همت فرمانده، مدیران، اساتید و دانشجویان دانشگاه جامع امام حسین (ع) در پیشبرد نقشه راه دانشگاه و تأکید بر اینکه برای پیشرفت، استقلال و عزت راهی جز عالم شدن وجود ندارد، گفت: امیدواریم دانشگاه با تحقق راهبردهای متصور بتواند پرچمدار توسعه و تمدن اسلامی در عرصه علم و فناوری شود.

وی افزود: دانشگاه‌های دیگر نیز در خط عزیمتی که این دانشگاه ایجاد کرده قرار گیرند و استعدادهای بلند فرزندان ایران اسلامی بیش از پیش در مسیر شکوفایی ملی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.