سرپرست راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: قطعه زمینی به ظرفیت ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای طرح جوانی جمعیت در استان کرمانشاه تخصیص یافته است.

ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی کرمانشاه در قالب طرح جوانی جمعیت

به گزارش قدس آنلاین، رامین الماسی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح جوانی جمعیت، اظهار داشت: در استان خراسان رضوی ۱۵۰۰ واحد برای این طرح اختصاص داده شده است، اما تا چند روز گذشته در کرمانشاه عملیاتی نشده بود.  

وی با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت به خانواده‌هایی که از سال ۱۴۰۰ دارای فرزند سوم می‌شوند یک قطعه زمین تعلق می‌گیرد عنوان کرد: با هماهنگی استانداری و راه و شهرسازی شناسایی، طراحی، تصمیم‌گیری و اجرای عملیات در استان کرمانشاه در چهار تا پنج روز انجام شد و زمینی در اطراف بیستون به ظرفیت بیش از ۲۰۰۰ واحد برای طرح جوانی جمعیت تخصیص یافت.

الماسی گفت: انجام این اقدامات در طول مدت کوتاه چند روزی در حالی است که در روال اداری معمول دو ماه یا بیشتر زمان نیاز دارد و همه اقدامات براساس قانون بود و استعلامات طی ۲۴ ساعت پاسخ داده شد.

وی افزود: استان کرمانشاه قابلیت و ظرفیت کار جهادی را دارد و از همکاران عضو شورای مسکن درخواست می‌شود روحیه جهادی و کار انقلابی بر مبنای قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مهرداد آهکی، مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در این مراسم، اظهار داشت: زمانی که کار را شروع کردیم کمتر از ۴ هزار واحد با پیشرفت کمتر از ۵ درصد در دست اقدام بود که الان پروژه جهش مسکن به بیش از ۳۲ هزار واحد با پیشرفت ۴۵ درصد در دست انجام است و همچنین از ۳۰۰ هکتار زمین تأمین شده الان به ۳۰۰ هکتار رسیده است.

آهکی به بحث مسکن مهر هم اشاره و بیان کرد: ۱۷۴۱ واحد در دهه فجر به بهره‌برداری رسیده و در هفته پیش‌رو نیز یک‌ هزار و ۲۵۰ از مسکن مهر باقی‌مانده به بهره‌برداری خواهد رسید و تنها ۶۰۰۰ واحد دیگر باقی مانده تا پرونده مسکن مهر در استان بسته شود.

چهار خطه و بزرگراه شدن ۵ کیلومتر محور اسلام‌آباد حمیل، احداث زیرگذار برای تقاطع غیرهمسطح حبیب‌وند، ۴.۵ کیلومتر نرسیده به ورودی خسروی آماده آسفالت، تقاطع غیرهمسطح  هلشی آماده افتتاح رسمی، مناقصه ۲۸۰ میلیارد تومانی تقاطع غیرهمسطح با محور پرویزخان، بهره‌برداری از گردنه مله‌ماس تا مردادماه از جمله خدمات انجام شده در بحث پروژه‌های اربعین بود که مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان به آن اشاره کرد.

در پایان این مراسم از زحمات مهرداد آهکی مدیرکل سابق راه و شهرسازی تقدیر و رامین الماسی به عنوان سرپرست معرفی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.