مسئول امور بانوان اداره کل هماهنگی و تعاملات شهرداری مشهد گفت: با استفاده از ظرفیت مردمی و خیرین به‌ویژه موقوفه کوثر، فردا ۲۸ سری کمک جهیزیه اقلام ضروری با ارزش بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون برای زوجه و همین رقم برای زوج تهیه شده که در حاشیه نمایشگاه عفاف و حجاب اهدا می‌شود.

اهدای ۲۸سری کمک جهیزیه در نمایشگاه عفاف و حجاب

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اینترنتی جهانشهر، زهرا سوارکار با اشاره به اینکه به مناسبت سالروز قیام گوهرشاد و هفته حجاب و عفاف، نمایشگاه عفاف و حجاب با رویکرد خانواده در محل نمایشگاه دائمی مشهد روز جمعه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این نمایشگاه در ۸ عرصه خانواده و تغذیه سالم، خانواده ورزش و سرگرمی، خانواده و ازدواج آسان، خانواده و زیست عفیفانه، خانواده صنایع دستی و گردشگری، خانواده آموزش و مشاوره، خانواده و کودک و خانواده و امنیت خدمات ارائه می‌کند.

مسئول امور بانوان اداره کل هماهنگی و تعاملات شهرداری مشهد افزود: با توجه به اینکه دشمن زیرساخت‌های خانواده را جز اهداف سیاسی و امنیتی قرار داده لذا سعی کردیم خانواده را به عنوان رویکرد اصلی انتخاب کنیم.

وی بیان کرد: این نمایشگاه، اتفاق و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، مجموعه های مردمی و دولتی است تا در این ٨ عرصه ارائه خدمت کنیم، ما نیز به عنوان نماینده مجموعه خانواده بزرگ شهرداری و به عنوان عضو و نماینده مردمی ستاد جمعیت استان در کنار این نمایشگاه دو خدمت را ارائه می دهیم.

سوار کار گفت: تشکیل خانواده و ازدواج به عنوان یکی از مولفه های تاثیر گذار برای ازدواج جوانان شناخته می‌شود لذا با استفاده از ظرفیت مردمی و خیرین به‌ویژه موقوفه کوثر فردا ۲۸ سری کمک جهیزیه اقلام ضروری به ارزش بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون برای زوجه و همین رقم را برای زوج تهیه شده و در روز افتتاحیه به خانواده‌ها اهدا می‌شود.

مسئول امور بانوان اداره کل هماهنگی و تعاملات شهرداری مشهد ادامه داد: این جهیزیه‌ها شامل اقلام اساسی است؛ به طور مثال سه قلم اساسی یخچال، گاز و فرش را برای داماد در نظر گرفته‌ایم که به طور معمول خانواده عروس از داماد مطالبه می‌کنند؛ برای عروس نیز چرخ خیاطی، سرویس چینی و آرکوپال، سرویس قابلمه، پتو، سرویس پلاستیک و... که از اقلام مورد نیاز ابتدای زندگی هستند را در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما لوازم اساسی است و لوازم لوکس در این لیست جایی ندارد، گفت: ما بنا داریم هر سه ماه ۱۱۰ جهیزیه را آماده و تقدیم خانواده‌ها کنیم لذا از دستگاه‌ها می‌خواهم پای کار بیایند تا آمار ازدواج را بالا ببریم.

سوارکار اظهار کرد: بخشی از آسیب‌ها افزایش طلاق و کاهش آمار ازدواج است که به مباحث اقتصادی باز می‌گردد لذا تلاش می‌کنیم در کنار خانواده‌ها قرار بگیریم تا به تحکیم خانواده کمک کنیم‌؛ در ادامه مسیر نیز مبحث مشاوره را داریم و تلاش می‌کنیم بنابر توصیه‌هایی که داریم هرچه سریعتر بحث فرزندآوری را داشته باشند تا به رشد جمعیت نیز کمک کنیم.

مسئول امور بانوان اداره کل هماهنگی و تعاملات شهرداری مشهد افزود: عرصه دوم اقدامات ما بحث نمایشگاه مهرانه است که یکی از برش‌های نمایشگاه عفاف و حجاب است؛ در این نمایشگاه که در سالن شماره یک سالن فردوسی و با قالب مهرانه دانش آموزی یا سما برگزار می‌شود، جلوه‌های مختلفی که از سمت دختران اتفاق می‌افتد و شامل یکی از هشت مورد ذکر شده است را عرضه می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.