قیمت طلا و سکه طی سومین هفته تیرماه، بازدهی منفی ثبت کرد. اگرچه در پایان هفته به لطف جهش قیمت طلای جهانی، قیمت طلا و سکه هم افزایش جزئی داشت اما به نظر می‌رسد تا زمانی که قیمت دلار تحرکی نداشته باشد، بازار طلا و سکه هم راکد خواهد بود.

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۴ تیر ۱۴۰۲/ بازار طلا چشم‌انتظار تحرک قیمت دلار

به گزارش قدس انلاین، هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته چهارشنبه پانزدهم تیرماه با رقم دو میلیون و ۳۸۷ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. این مقدار طلا اما روز پنجشنبه، ۲۲ تیرماه به قیمت دو میلیون و ۳۵۴ هزار تومان رسید.

به این ترتیب، قیمت طلا در سومین هفته ماه‌ جاری کاهش قیمت ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومانی داشته است. بازدهی طلا در هفته اخیر افت ۱.۴۰ درصدی را تجربه کرد.

گفتنی است قیمت انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش به رقم ۱۹۶۰ دلار رسیده است. به این ترتیب انس جهانی طلا این هفته نسبت به مدت مشابه هفته قبل ۳۳ دلار رشد قیمت داشته است.

قیمت سکه

این هفته سکه امامی با قیمت ۲۸ میلیون و ۲۵۱ هزار تومان مبادله شد و در یک هفته گذشته ۶۳۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. در سومین هفته تیرماه بازدهی سکه امامی افت ۱.۹۷ درصدی داشت.

گفتنی است قیمت سکه امامی در این هفته، کانال ۲۷ میلیون تومانی را هم دید. قیمت سکه بهار آزادی هم کانال ۲۴ میلیونی را لمس کرد اما طلا و سکه در نهایت، به مدد رشد طلای جهانی اندکی از افت هفتگی خود را جبران کردند.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه تابعی از قیمت دلار و قیمت طلای جهانی است. طی هفته سوم تیرماه، قیمت دلار تحرکی نداشته و در کف کانال ۴۹ هزار تومانی قرار گرفته است؛ به این ترتیب قیمت طلا و سکه نیز کاهشی بودند و بازدهی منفی ثبت کردند.

در این میان اما قیمت طلای جهانی از چهارشنبه عصر به وقت تهران تیک‌آف کرده و حدود ۳۰ دلار جهش داشته است. همین امر سبب شد بخشی از افت هفتگی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی جبران شود.

کارشناسان اما قیمت دلار را محرک قوی‌تری برای قیمت طلا و سکه می دانند. بر همین اساس به نظر می‌رسد هفته آینده نیز چشم معامله‌گران این بازار باید بیش از طلای جهانی، به دست معامله‌گران دلار باشد.

منبع: تجارت‌نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.